Vänja katt vid sele?

Red_Chili

Trådstartare
Min lilla 4åriga tjej är inte alls förtjust i att ha kattsele..
Eftersom vi bor i lägenhet i närheten av många stora bilvägar har vi ingen som helst lust att släppa ut henne själv heller.

Det funkar att sätta på henne sele om man bråkar lite och undviker att bli biten och riven. Men det känns inte snällt mot henne.
När hon väl har selen på så gillar hon att komma ut på gräsmattorna å röra på sig.
Men så fort man ska ta av selen så blir hon sur igen.
Tror att hon är rädd för att bli strypt eller något.
Hon kommer från katthem oxå så jag vet inte riktigt vad som hon har varit med om förut heller.

Nån som har ngt tips på hur man på ett snällt sätt kan vänja henne vid att få på sig selen utan bråk?

Sv: Vänja katt vid sele?

Du kan sätta på det försiktit inne. Så kan hon ha det på sig några minuter varge gång (utan koppel). Typ innan maten.

Jag har försökt det, men hon blir så sur så fort man ska knäppa fast selen.
Och jag sätter den inte hårt.

Red_Chili skrev:
Jag har försökt det, men hon blir så sur så fort man ska knäppa fast selen.
Och jag sätter den inte hårt.
det blir min katt också.. skogstokig.. och han hugger hårt.
men det är bara av och på som är störigt.
annars går det bra...

och när man ska gå in. och jag vill men inte han..
gör ont med tänder rakt in i armen *lovar*

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
994
Katthälsa Igår fick jag hem min alldeles fantastiska kattunge :love: och allt går super bra! Hon fick träffa min andra katt en stund igår kväll...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: Piek
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 269
Senast: Otter
·
Övr. Katt Ska försöka sammanfatta detta så kort som möjligt. (ursäkta långt inlägg!) Obs. är att detta är inte mina katter. Jag är inte heller...
Svar
9
· Visningar
1 456
Senast: lahsd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • En tråd om bäddar