Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst ska gå ut på bete om ca 2 veckor, har dragit ner 2 kg på hösilaget redan. Ska jag dra ner ännu mer och vänja av, eller är det bara att ta bort allt på en gång när hon ska gå ut? Tacksam för svar!
Ok. Hon får alltså redan en ranson av gräs. Personligen har jag alltid lagt av med allt när jag släppt ut. Detta förutsätter givetvis att det finns tillräckligt av bete. En halvblodsvalack skubbar i sig cirka 40 kilo per dygn.
ja det har den, + att det är foderstaten som hon har gått på under vintern, som jag har minskat, pga att det inte går åt lika mycket energi att hålla värmen nu, så mkt pga det också. hon får definitivt inte lite hö, utan ca 13 kg per dygn, förutom gräset då.
Grovfoder bör man inte dra ned på förräns hästen självmant väljer bort det. Man bör ge grovfoder så länge dom vill ha trots att dom äter gräs eftersom vårgräset har ganska lite växttråd, därav ger man grovfoder.
När vi väl släppt våra helt och hållet har ingen någonsin velat ha grovfoder. Numera står de inne nattetid och till och med nu väljer de bort höet. Halm kan det dock gå i lite.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
IT & mobiler Tv4play pga att deras app inte längre går att uppdatera på min uråldriga surfplatta :p Om annan streaming är igång kan jag starta&stoppa...
Hästmänniskan Fortsätter att vara negativa Nancy😅. Men budgetmässigt tror jag du måste upp även om du letar lite "udda" raser. Den hästen jag äger nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.