Vancouver 750

M

magsun

Hej!

Är det någon som har några trevliga upplysningar om denna hingst? Har du någon häst efter honom?

Rider ett tolvårigt sto efter honom och jag skulle gärna vilja veta mer!
 
Sv: Vancouver 750

Hade en sköthäst efter honom på ridskolan när jag var liten, fuxsto född 89, knappt 160cm, snäll, ok rörelser dock ganska ordentligt sabelbent.
 
Sv: Vancouver 750

Vancouver 750 fux, bls, vt frff, vth bf, 167 cm, född 1983
e.Happy Day 650 (SvD e.Honeymoor xx-Afgahn 277)
u.Decibelle (F2) 12942 ue.Singmir 557 uu.Princess 7738 uue.Hurricane xx.
Mamma Decibelle hade tre syskon i svår hoppning.
Vancouver 750 fick exteriört 99788=41p och 798 i gång som 4.5åring och hade placeringar i svår dressyr (var bl a 2:a i finska mästerskapet -91 och 3:a eller 2:a vid nordiska mästerskapen).
1987 betäckte han 44 ston, 1988 34 ston, 1989 39 ston (14 födda), 1990 14 ston (6 födda), 1991 4 ston (1 född) o 1992 6 ston.
Vancouver exporterades till Australien -93.
 
Sv: Vancouver 750

bonzie skrev:
Hade en sköthäst efter honom på ridskolan när jag var liten, fuxsto född 89, knappt 160cm, snäll, ok rörelser dock ganska ordentligt sabelbent.

Kommer du ihåg vad hon hette? Hade hon några tecken? Förklara sabelbent någon, för det hade jag inte hört innan :o
 
Sv: Vancouver 750

Vet inte så mkt om Vancouver - förutom det som Cat_and_rat skriver. Har träffat på en avkomma efter honom, ett sto oxå 12 år gammal, fux - inga tecken. Bra temperament och rörde sig hyfsat. Snäll, lätthanterlig. Vardaglig ingen direkt stjärna.
 
Sv: Vancouver 750

myfairlady91 skrev:
Vet inte så mkt om Vancouver - förutom det som Cat_and_rat skriver. Har träffat på en avkomma efter honom, ett sto oxå 12 år gammal, fux - inga tecken. Bra temperament och rörde sig hyfsat. Snäll, lätthanterlig. Vardaglig ingen direkt stjärna.

Skulle kunna vara Qurtisan det här *L* Hästen jag rider alltså. Ganska trevliga hästar efter honom alltså!
 
Sv: Vancouver 750

magsun skrev:
Kommer du ihåg vad hon hette? Hade hon några tecken? Förklara sabelbent någon, för det hade jag inte hört innan :o

Hon hette(heter, tror hon lever fortfarande) Vainy, fux med några vita strån i pannan.

Sabelbent innebär att benaxeln är bruten bakåt i framknäet
 
Sv: Vancouver 750

Va kul att du rider Qurtan.. :rofl: :) det var henne jag menade! Har ridit henne själv när hon var unghäst och har sett henne sen hon var liten.. hennes uppfödare bor i närheten av mig!!!
Hur har hon det nu? Står hon i ett stort stall? Tävlas hon något?
 
Sv: Vancouver 750

En bekant till mig haft haft en valack efter honom på prov för ev. köp
Trevlig häst, bra gångarter...en häst i min smak, tyvärr gick han inte igenom besiktningen och var han finns vet jag inte.
 
Sv: Vancouver 750

myfairlady91 skrev:
Va kul att du rider Qurtan.. :rofl: :) det var henne jag menade! Har ridit henne själv när hon var unghäst och har sett henne sen hon var liten.. hennes uppfödare bor i närheten av mig!!!
Hur har hon det nu? Står hon i ett stort stall? Tävlas hon något?

Ojdå! Världen är bra liten!!! Hon har det kanon. Jag rider henne som sagt och hon ägs av en tjej som heter Anna Larsson. Hon tävlas inte och Anna har henne inte för den sakens skull. Hon är inte så medvetet riden så länge hon har varit hos "oss" pga. ägarens intresse. Nu ska börja rida henne regelbundet för instruktör idag och det ska bli roligt, då jag känner att hon har kapacitet för mer!

Skriv till mig och berätta mer!!!!! Hur var hon? Hur mycket utbildad är hon??

:banana:
 
Sv: Vancouver 750

Hon hette(heter, tror hon lever fortfarande) Vainy, fux med några vita strån i pannan.

Vainy stod på min gamla ridskola, Gimo Ridklubb, innan hon fick avlivas pga av en skada, hörde nåt om synproblem också men jag vet inte säkert. Hon stod på Uppsala Ponnyklubb innan men hon såldes till Gimo eftersom hon var lite av en "avkastardrottning" där :grin: Egentligen var hon ju inte det utan världens snällaste.

Jag var skötare på henne och älskade henne medans dom flesta andra nästan avskydde henne. Hon var ett typiskt surigt gammalt sto men otroligt snäll. Fick henne alltid på hopplektionerna när jag var mindre eftersom jag var hopprädd, men på Vainy var jag ALDRIG rädd... Saknar henne :'(
 
Sv: Vancouver 750



Vainy stod på min gamla ridskola, Gimo Ridklubb, innan hon fick avlivas pga av en skada, hörde nåt om synproblem också men jag vet inte säkert. Hon stod på Uppsala Ponnyklubb innan men hon såldes till Gimo eftersom hon var lite av en "avkastardrottning" där :grin: Egentligen var hon ju inte det utan världens snällaste.

Jag var skötare på henne och älskade henne medans dom flesta andra nästan avskydde henne. Hon var ett typiskt surigt gammalt sto men otroligt snäll. Fick henne alltid på hopplektionerna när jag var mindre eftersom jag var hopprädd, men på Vainy var jag ALDRIG rädd... Saknar henne :'(

Henne var jag också skötare på där! Underbara Vainy
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 406
Senast: Mabuse
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Shaggy
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp