Valpgodis till känslig mage

E

Enyas_Matte

Hej!
Våran valp har något känslig mage, har ni något tips om vilket godis vi kan ge henne när vi tränar med henne?

Tacksam för svar!

Sv: Valpgodis till känslig mage

Om det är vanliga lydnadsgrejer ni tränar så vill jag tipsa om att använda boll/dragkampsleksak/annan leksak istället. Det blir väldigt lätt att "leka in" det hunden ska kunna då och man får ofta en mer positiv, glad och arbetsvillig hund. Tröttnar hunden på godiset så står man utan något att göra (och de flesta verkar tröttna förr eller senare), men leka är "alltid" roligt.

Vad har ni provat för godis som inte fungerat?

Om ni vill använda godis och inte leksak (som Red_Chili föreslog) så skulle jag helt enkelt ta av den vanliga maten hon får äta. Mät upp dagsransonen i en burk och ta därifrån, då får hon i sig rätt mängd även om ni tar till godis.

Vad är det för kött i det vanliga fodret? Om det är kyckling eller lamm t ex kan man koka samma typ av kött och skära/klippa i små bitar och ha som godis. Man kan även torka kött i 65-70 grader i ugnen, tunna remsor torkas tills de känns helt torra. Sen klipper man i små bitar. Men för en valp ska det ju inte tuggas för länge, så kokt kött bör bli bättre.

Liknande trådar

Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 652
Senast: Nota
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
431
Hundhälsa Hej, min tik har precis fått valpar och 3 av dom har sårskador på ryggen och det börjar ramla av och pälsen följer med, kommer det växa...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Ewv
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka