Valpfoder, hur länge?

Sv: Valpfoder, hur länge?

Min 7 månaders äter fortfarande valpfoder och kommer iaf göra några månader till eftersom jag vunnit massa valpfoder som måste gå åt.
En hund som är kraftig och färdig tidigt kan man sluta med valpfoder till innan man gör det till någon som utvecklas långsammare.
Min hane på 19 månader åt valpfoder till han var ca 1 år, och äter nu juniorfoder. Denna linje blir klara sent och växer ännu på bredden.
Medan hon som är valp nu kommer från en annan linje som är klara tidigare och kommer få äta vuxenmat tidigare.

Hur ser din hund ut i kroppen? Gänglig och tanig eller kraftig och kompakt? Låt hunden avgöra när det är dags att byta.

Sv: Valpfoder, hur länge?

Jag tycker han är ganska kompakt, inte direkt gänglig i alla fall. Stor är han.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket... 2
Svar
37
· Visningar
1 894
Senast: Nota
·
Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Hawaii
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
548
Hundhälsa Hej! Jag har panik. Min vovva på 10 år har under några månader haft en mikroskopisk mörkt brun prick på huvudet som jag tänkt kommit...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka