Valpen tuggar inte maten

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Athina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 6 192
Sv: Valpen tuggar inte maten

Ang stenen: Det stod inte varken hur stor sten eller hur stor valp i förhållande till stenen.

Prova att dela upp maten på fler gånger per dygn. Om du ger 3 ggr nu så dela upp det på 4 istället och se om det hjälper.

Sv: Valpen tuggar inte maten

och RC är överreklamerat. Tester (hos SLU) har visat att det är ett av de foder som avviker mest från innehållsdeklarationen. Det finns många bra foder på marknaden. Håller med Jeeves - byt foder.

Sedan ska man också vara medveten om att hundar äter fort. Det har inte med stress att göra utan är så rent generellt. DÄremot ska ju maten smältas och om uppblött foder kommer ut helt, ja då verkar det för mig vara fel.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 113
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
483
Senast: KesoNeso
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
646
Senast: Milosari
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 657
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka