Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

M

matilda

Hej, jag har en lite chihuahua papillon kille på 5 månader som aldrig slutar kissa och bajsa inne. Han har blivit duktigare sen vi fick honom men där är dock fortfarande åtminstone 1 pöl varje morgon. Vi har gjort allt som man ska göra så som beröm när han kissar ute och ignorerat när han gör inne. Vi har också försökt med att lägga tidningar vid dörren men dem ville han inte alls uträtta sina behov på..
Någon som har något tips på hur vi ska få bukt med det här kisseriet??
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

En liten valps blåsa är inte fullt utvecklad på ett tag (kommer inte ihåg när den är färdig nu) så det kan helt enkelt vara så att han inte orkar hålla sig hela natten utan behöver kissa tidigare:)
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Ni får väl gå ut en gång till på natten tills han blir äldre.
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Vi får väl testa det!
En annan mycket märklig sak är att när vi besöker min mor så springer han alltid och skvätter överallt, särskillt på mattorna så klart. Men där bor ingen annan hund och har aldrig gjort så förstår inte detta skvättande..
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

många småhundar har tyvärr också den färdigheten att det ska pissas inne :( ...men valpen är ju fortfarande ung så det kan ju bara vara att den inte är helt rumsren än.
Fortsätter han skvätta så finns det väl nån typ av blöja/skvättskydd till dom
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Vi testade med ett skvättskydd men det rann bara rakt igenom.. Men vi får fortsätta kämpa men honom! :)
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Satte ni nåt i skvättskyddet då, ett trosskydd eller en binda? har aldrig annars varit med om att det runnit rakt igenom
Men som sagt han är bara valp än så gå ut direkt han ätit, sovit lekt och nångång därimellan samt en extra gång på natten
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Ja vi hade trosskydd, men tror det mestadels berodde på att han inte trivdes i den och gjorde allt för att få av sig den..
Vi försöker att gå ut med honom efter lek, mat och sömn men eftersom det är allt han gör blir det ett himla rännande i trapphuset haha :)
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Små hundar har en tendens att bli rumsrena väldigt sent. Min papillon jag hade blev inte rumsren föränn han var 1 år... så det finns hopp! Just keep up the good work, genvägar funkar sällan i längden. Och vad gör lite vappispink egentligen? :love:
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Valpar är som småbarn, mognar väldigt olika. Och sen kan det hända olyckor lite då och då senare också, speciellt om de leker och inte har tid att känna efter. Fortsätt ta ut honom efter mat, sömn och lek. Gå till samma ställe varje gång så att han lär sig att det är just där som han ska kissa och bajsa. Gå små rundor kan man göra ändå, men då ska man inte förvänta sig att de ska göra ifrån sig. Ta ut honom för en nattkiss så sent som möjligt. Låt honom sova i sovrummet hos er, gränsa eventuellt av med kompostgaller. Så hör ni förhoppningsvis när han börjar röra på sig och kan rusa upp och ut.

Det blir mycket motion när man har valp som måste ut stup i kvarten.
 
Senast ändrad:
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Min jaktlabbe blev inte rumsren förräns hon var 8-9 månader och hade haft sitt första löp. hon gjorde dock bara nr 1 inomhus. Hon hade inte tid!!! Fanns ju så mkt spring i den lilla kroppen att hon kissade i farten;)
Det va mkt jobb med henne som liten, men det var värt besväret:love:
Det spelade liksom knappt någon roll hur många ggr per natt eller dag jag gick ut med henne, det hjälpte inte. Men efter löpet mognade hon till och det slutade helt strax efter löpet gått över.

Så håll ut! Det släpper förr eller senare.

/LL
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Har fått flera tips för detta problem som jag kan dela med mig av:

Hunden skall UT det första man gör på morgonen, är det mycket i blåsan kommer pölen om man inte rappar på med att ta på sig tofflorna...
Sen foder och vatten, sen ut igen efter frukosten.
Utgång ca 30 min efter varje mat/vattenintag.
Låt inte vattenskålen stå framme - utfodra och vattna hellre på fasta tider så har du koll på när kisset kommer.
Vattna inte för sent på kvällen, utan gör det i tid så att hunden hinner kissa ur sig allt på sista rundan innan läggdags.
Jobbigt att hålla så strikt schema men det hjälper din hunds kropp att reglera sig.
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Har fått flera tips för detta problem som jag kan dela med mig av:

Hunden skall UT det första man gör på morgonen, är det mycket i blåsan kommer pölen om man inte rappar på med att ta på sig tofflorna...
Sen foder och vatten, sen ut igen efter frukosten.
Utgång ca 30 min efter varje mat/vattenintag.
Låt inte vattenskålen stå framme - utfodra och vattna hellre på fasta tider så har du koll på när kisset kommer.
Vattna inte för sent på kvällen, utan gör det i tid så att hunden hinner kissa ur sig allt på sista rundan innan läggdags.
Jobbigt att hålla så strikt schema men det hjälper din hunds kropp att reglera sig.

Fast fri tillgång till vatten SKA ju en hund ha..
 
Sv: Valpen slutar aldrig kissa inne!!!!!

Håller med Elaiina. Vatten skall ALLTID finnas för hunden, dygnet runt.

Mat däremot ska de ha på bestämda tider. Mattiderna kan anpassas efter hundens dygnsschema. Märker man att hunden i princip bajsar efter samma antal timmar efter måltid varje dygn så kan man undvika att ge dem mat så att de blir nödiga nattetid. Bättre att flytta fram eller tillbaks måltiden någon eller några timmar så att de antingen hinner göra ifrån sig före natten eller direkt på morgonen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 780
Senast: Mabuse
·
Hundträning Jag har en 7 månaders valp som inte är rumsren. Skulle behöva få tips på hur jag ska få min hund att bli rumsren eller börja säga till...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp