Valpen "konstig i magen"

D

Duplica

Visste inte hur jag skulle skriva rubriken. Loppan är lite drygt 3 månader nu och de senaste veckorna har hon till och från varit konstig i magen.
En gång kräkte hon upp något som såg ut som potatisgratäng :crazy: .. vet inte hur jag ska förklara det, det såg ut som rå skivad potatis liksom .. men hon kan omöjligt ha ätit någon potatis, alltså måste hon ha fått i sej nåt skumt i trädgården eller på stallet men jag har ingen susning om vad det kan vara?

Hon äter nästan aldrig upp sin mat och har varit lite lös i magen till och från, men inte diarre utan bara lös och "slemmigt" typ.

I lördags kräkte hon upp sin mat, men det har hon bara gjort den enda gången.
Igår eftermiddag kräkte hon när jag inte var hemma , så jag såg inte hur det såg ut, och hon kräkte också imorse, men inte så mycket och det där potatisliknande med lite bitar av pinnar i..

Det är jättesvårt att förklara :crazy:

annars är hon pigg och glad, och hon är avmaskad ..

Sv: Valpen "konstig i magen"

Jo jag håller med föregående, hon har säkert en gömma någon stanns! :D

Men sedan skulle jag nog ta och se över mitt val av foder om hon är "slemmig" i magen. Kanske är fodret lite för kraftigt för den lille krabatens mage?
aja, tål att tänkas på

Ja, jag börjar misstänka att hon har det! lille jävel! :mad:

Hon äter samma foder som hon fick där hon föddes, och det är inte alltid hon är slemmig, hon var det första dagen jag fick hem henne, sen var hon helt bra i ett par veckor, åt all sin mat och var bra i magen .. nu är hon dålig ibland, men inte alltid. Det går upp och ner, visssa dagar är det bra,andra lite sämre, men hon har aldrig haft diarre.

Se över vad hon får för foder. Nu vet ju inte jag om ni ger henne vanlig mat också, men dra in på det i sådana fall tills det blir bra igen. Så får man vara lite extra uppmärksam då.

Liknande trådar

N
Hundhälsa Förra lördagen började våran hund kräkas och det höll i sig till söndag morgon. sen var det lugnt hela dagen. sen kräktes han på måndag...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: Nile
·
S
Hundhälsa Min hund är lite konstig i magen, och jag ska byta mat för jag tror det är matens fel. Men skulle vilja kolla med er här, om det är...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: Saril
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 496
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 287
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka