Valp vill inte äta blötlagt foder

gudenzzz

Trådstartare
Hej!

Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har köpt för valp, problemet är att man måste dela upp blötlagda kulan, annars spottar han ut den. Vi tror detta kan bero på att han inte har lika många tänder som den andra valpen som faktsikt kan äta hela kulor.

Iaf frågan är då om det finns något annat man kan ge denna valp? Eftersom man behöver ju börja att avvänja valpen från modersmjölken och dom behöver ju även extra näring när dom är 4+ veckor

Mvh, Lukas

Hej!

Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har köpt för valp, problemet är att man måste dela upp blötlagda kulan, annars spottar han ut den. Vi tror detta kan bero på att han inte har lika många tänder som den andra valpen som faktsikt kan äta hela kulor.

Iaf frågan är då om det finns något annat man kan ge denna valp? Eftersom man behöver ju börja att avvänja valpen från modersmjölken och dom behöver ju även extra näring när dom är 4+ veckor

Mvh, Lukas
Dom behöver varken avvänjas eller extra näring vid 4v om det inte är en jätte stor kull.
Man mosar maten till gröt annars.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: netschjen
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 907
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 673
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama