Valp som är hård/lös i magen? Hjälp!

E

Enyas_Matte

Min valp har haft lite konstigt med sin avföring de senaste dagarna. Helt plötsligt började hon få väldigt lösa avföringar och endast på natten. Ingenting på dagen, utan vi fick istället gå upp tre-fyra gånger för att hon skulle ut och tömma tarmen. Ibland satt hon och inte fick ut någonting alls - trots att hon försökte, och imorse kom det jätte mycket på en gång!
Hon blev nyligen avmaskad och vi har slutat ge henne korv och köttbullar som träningsgodis.
Vad kan detta bero på?
Hon mår för övrigt jättebra, precis som vanligt. Ingen förändring i humöret och äter fint.

Förvirrad och orolig matte.

Sv: Valp som är hård/lös i magen? Hjälp!

Ta henne till vetrinären! Det är det enda ja kan komma på som du borde göra. Även fast andra bukare skriver vad det kan vara så kan man ju inte vara säker, utan få det bekräftat vad som är felet av en vetrinär.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Ratax
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 531
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 524
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 385
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka