Valp och höjd på säng

Silver Girl

Trådstartare
Jag har köpt en ny säng och en valp kommer hem i början av oktober. Skulle ni vänta med att sätta på benen på sängen och ha den låg tills valpen blivit lite större?
Hunden ska få sova i sängen.

Jag har köpt en ny säng och en valp kommer hem i början av oktober. Skulle ni vänta med att sätta på benen på sängen och ha den låg tills valpen blivit lite större?
Hunden ska få sova i sängen.
Beror väl på vad för valp/ras :)

Jag har rätt hög säng, men mindre hundar - valparna sover i sängen. Jag har dock extra skydd första tiden i form av vadderat täcke på golvet där ingen matta finns. Ifall att ;) Har två valpar hemma nu, som är 11 veckor (och knappt 3 kg tunga). Dom hoppar inte ner själva, utan jag lyfter ner dom på morgonen.

Det är en golden retriever.

Jag hade inte plockat bort benen på befintlig säng, men nu när den kommer utan funderar jag på att vänta med att sätta dit dem. Jag har endast huvudändan mot väggen så det finns tre håll att ramla av åt.

Det är en golden retriever.

Jag hade inte plockat bort benen på befintlig säng, men nu när den kommer utan funderar jag på att vänta med att sätta dit dem. Jag har endast huvudändan mot väggen så det finns tre håll att ramla av åt.
Samma som på min då :)
Men ska du än då skaffa en ny säng så kan du ju lika gärna vänta med att montera benen om det är en sådan säng :)

Jag har små hundar så jag har inga ben på min säng, blev så trött på att plocka upp, sätta ner, plocka upp, sätta ner... Skulle nog väntat med att sätta på benen på sängen, stor skaderisk om valpen ramlar ner och landar fel också :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 568
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka