Mayalv
Trådstartare
Igår och i natt har min stackars valp haft kräkningar och diarrè. Så nu blir det fasta under dagen och ikväll ska hon få lite hjälp av ngt medel som vi köpt hos veterinären nu på morgonen. Känns så hemskt när en sån liten plutt som hon är sjuk, ser mager ut nu och är jättetrött. Igår blev det hemskt jobbigt för både henne och oss då vi givetvis flyttade just som hon mådde dåligt och det var tyvärr inget vi kunde göra ngt åt mer än att försöka hjälpa henne att ha det så bra som möjligt. Alla som har flyttat vet ju hur kul det kan vara och att då lägga till oro för valp och torka efter henne så blir det lätt lite mkt.
Idag skulle jag åkt och pratat om massage och stretching på polis/väktarhunds träning men de blir de inget med nu. Andra gången jag ställer in i sista sek men kan ju inte släpa med mig en stackars sjuk valp dit. Hade verkligen varit bra att vara där idag men givetvis går hennes hälsa långt före jobb.
Veterinären rekommenderade även ett speciellt foder som var just för valpar som haft ngt strul med magen (alltså tillfälligt just som valpen varit sjuk), skulle innehålla ris och fisk och vara bättre än om man bara kokar ris och fisk själv och ger. Någon som testat och vet ngt om det?
Idag skulle jag åkt och pratat om massage och stretching på polis/väktarhunds träning men de blir de inget med nu. Andra gången jag ställer in i sista sek men kan ju inte släpa med mig en stackars sjuk valp dit. Hade verkligen varit bra att vara där idag men givetvis går hennes hälsa långt före jobb.
Veterinären rekommenderade även ett speciellt foder som var just för valpar som haft ngt strul med magen (alltså tillfälligt just som valpen varit sjuk), skulle innehålla ris och fisk och vara bättre än om man bara kokar ris och fisk själv och ger. Någon som testat och vet ngt om det?