Valp med kissproblem?

H

Hanko

Svärmor har precis köpt en söt liten sak, blandning mellan Chihuahua/JR/Shipperke/Pappilon på 8 veckor. Saken är den att han kissar hur mycket som helst. Han tas ut enligt konstens alla regler efter mat, efter att han sovit, lekt osv och kissar ute vid dessa tillfällen. Men sen kan han kissa även när han kommit in. Kan han ha fel på njurarna? Är lite oroliga och tänkte höra om vad ni tror? Har aldrig vart med om en liten valp som kissar så här mycket.

Sv: Valp med kissproblem?

Dricker valpen mycket??

Min valp kissade också mängder jag kunde gå ut med henne och kissa henne och hon kissade ordentligt för att sedan gå in och kissa ytterligare en stor pöl.
Kontaktade då en vet som rekomenderade oss att ta ett urinprov och spara och sedan begränsa vattenmängden för henne några dagar och sen ta ett nytt urinprov. Detta urinprovet var då mer koncentrerat (gulare) och det tydde på att njurarna fungerade som de skulle och att orsaken antagligen var okynnesdrickning och vi fortsatte därför att begränsa vattenmängden under en period. Nu mera kissar och dricker hon normalt.

Hoppas det blir bra med valpen

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 526
Senast: Dopy
·
Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 510
Senast: mackan
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 946
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka