Valp m krämigt bajs

C

Catthhh

Hej
Har en schäferbebis på tio veckor.
Hos uppfödaren hade hon enligt uppgift fått Purina valpfoder samt Fodax färskfoder.
Vilket hon fortsatt med här plus afil till kvällen o blandat i frukosten som endast består av purina.
Lunchen är fodax enbart
O kvällen purina+ fodax
Till natten lite fil.
Men hon är inte fast i magen.
Bebisar äter ju endel de inte ska-men tycker vi har bra koll.
Ska jag ta bort filen?
Byta torrfodret?
Mina andra två hundar äter Royal-olika sorter o det tycker jag är ett prima foder.
Hur komma över till fast bajs??
Tacksam för tips.

Sv: Valp m krämigt bajs

Påverkas inte hundar av mjölksockret och i filen? Jag personligen får ont i magen av fil.

Påverkas inte hundar av mjölksockret och i filen? Jag personligen får ont i magen av fil.
Därför använder jag afil som jag blivit rekommenderad men har också lekt med tanken.
Vad ger du din valp?
Uppblött el torrt foder?

Här får valpar aldrig fil/välling. vatten och torrfoder + en del kött ger mina valpar bra magar.

Här får valpar aldrig fil/välling. vatten och torrfoder + en del kött ger mina valpar bra magar.
Då tar jag bort filen omedelbart samt ska byta långsamt till ett annat torrfoder=Royal.
Vad använder du för torrfoder? När serverar du det torrt?

Mina valpar har fått ett högenergifoder och de har ätit fodret torrt vid flytt till sina nya ägare..

Foder som jag tycker funkar bra är purina/prof. dogfood/doggy (högenergivarianterna) och tasty.

Mina valpar har fått ett högenergifoder och de har ätit fodret torrt vid flytt till sina nya ägare..

Foder som jag tycker funkar bra är purina/prof. dogfood/doggy (högenergivarianterna) och tasty.

Du använder dej alltså inte av valpfodren.
Varför?

För att vuxenfoder funkar bättre enligt mina erfarenheter..

Har inte gett valpfoder de senaste 15 åren :angel:

Därför använder jag afil som jag blivit rekommenderad men har också lekt med tanken.
Vad ger du din valp?
Uppblött el torrt foder?

Min äter RC's valpfoder för större hundar, och Bravo plus färskfoder. Jag blöter inte maten, och blandar inte i något annat.

En kompis hund kan inte äta a-fil eller någon fill överhuvudtaget. Då blir han kass i magen. Min pappas hund däremot har inga problem med filmjölk. Så jag tror att vissa hundar, precis som vi människor, kan reagera negativt på mjölkprodukter.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en liten DSG-kille på drygt 7 månader, en sprallig, glad och trevlig krabat som gillar att mysa och hitta på bus. Allt frid och...
2
Svar
22
· Visningar
3 349
Senast: GardenAngel
·
Hundhälsa Imorron får jag hem en 3 årig papillon/tibetansk spanielblandning som fodrats med Doggy prima (tror jag den heter den gröna påsen). Han...
Svar
11
· Visningar
1 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka