Valp i huset!!=D

Sv: Valp i huset!!=D

Hur söt som helst.Ser ut som en liten björnunge,mjuk o go så man bara vill ta den i famnen.Lycka till med valpen:laugh:

Jag har aldrig riktigt fattat det där med landseer. I vissa hundböcker står det att det är två olika raser medans det i vissa är samma ras bara att dom kallas olika. Att dom svartvita heter "landseer-newfoundland" och dom svarta/bruna bara "newfoundlad". I stamtavland på Kira står det iaf newfoundland(jag hoppas iaf att jag vet vad jag köpt!!:eek:).;)
Så jag TROR att landseer också är newfoundland bara att dom har ett litet mer eget namn.;)

Kiras pappa är ju också svartvit. Och två av valparna svartvita och några helvsvarta och några som Kira med vitt på bröstet.:laugh:

Aha! Intressant. Jag visste ju att det är lite mer skillnad på en landseer och en njuffe, landseeren är väl högre och lite lättare i typen? Däremot visste jag faktiskt inte att njuffen fanns även i svart/vitt, trodde det bara var svart eller brun som gällde.

Ska bli kul att se tonårsbilder på den där sen när den ska försöka växa i tassarna!:D

Här kommer lite bilder från igår, hon fyllde 10 veckor då:

SNV32563.jpg

SNV32566.jpg

jag tror att det är tvärtom, dom ska vara mindre men lättare i typen tror jag därimot att dom ska vara.:laugh:

Naw en Nuffe Bebis...Min ena uppfödare födde upp Nuffar innan dom har en mega hanne som heter hihi Bertil:angel: han är STOR..Men så vacker.

Klart de finns svart/vita Nuffar oftast ser man i utst samanhang att dom kommer från Norge.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi får hem vår lilla valp en vecka innan julafton, en 8 veckor gammal dvärgpinscherhane :love: Som ni vet så är det mycket som händer...
Svar
8
· Visningar
6 797
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10