Det är en Rhodesian Ridgeback från Ave Ceasars kennel utanför Henån.@Hjartagna vad är det för ras?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en Rhodesian Ridgeback från Ave Ceasars kennel utanför Henån.@Hjartagna vad är det för ras?
Aha. Ser ut som om den snabbt hittade sitt nya kullsyskon att sova påDet är en Rhodesian Ridgeback från Ave Ceasars kennel utanför Henån.
Hon är svart och kommer vara svart även som vuxen.Vilken gullig liten björn ❤ Behåller hon färgen eller kommer hon ljusna med åldern?
Hur ser hälsoläget ut för rasen numera? Visst var det Chow chow som hade problem men rullande ögonlockskanter?
Hon är svart och kommer vara svart även som vuxen.
Chow chow har en del hälsoproblem, men är man noga med att köpa sin valp ur kombinationer med bra hälsoresultat i familjebilden, så är det inga problem att få en frisk chow chow. Inåtrullade ögonkanter, entropion, förekommer inom rasen, liksom HD, ED, korsbandsskador.
Jag har just nu fyra chow chow, alla från olika uppfödare, alla från olika länder (Sverige, England, Nederländerna och Finland) och de tre vuxna är alla HD/ED-fria och två har papper på friska ögon (den tredje är inte kollad men har inga kliniska problem). Ingen har haft några korsbandsproblem. Valpen, som snart är 6 månader visar inga tecken på ledproblem och har jättefina ögon, så jag hoppas ju att hon ska fortsätta utvecklas på samma sätt.
Tidigare ikväll fick jag ett samtal från en uppfödare jag varit i kontakt med. Hen hade fått ett återbud och undrade om jag fortfarande är intresserad och det är jag. Så till påsk flyttar det in en lite schipperkekille
Det födds för få valpar så det är svårt att få en. Har blivit erbjuden tikar men tackat nej då jag vill ha en hane. Är så otroligt lycklig just nu även om jag inte fattat att det är sant riktigt än
Men jag kan inte räkna och skriver i fel trådIver väger 33 kg och blir strax 11 månader. I slutet på månaden har vi en helgkurs i bruks, det ser vi fram emot!
Men jag kan inte räkna och skriver i fel tråd
Har nu anmält intresse för en planerad kull nästa år nailbiting:
Om allt går enligt uppfödarens planering och mina önskemål... så blir jag med valp i slutet av våren/början av sommaren.
Men just nu tror jag att
1. Tiken kommer inte komma i löp enligt plan
2. När hon väl löper kommer den tilltänkte hanen inte vilja para... eller inte lyckas
3. Tiken kommer inte bli dräktig
4. Om hon blir dräktig kommer något hända så hon resorberar (heter det så på hund också??)
5. Om hon valpar kommer inte alla överleva
6. De som överlever är typ 2 stycken och då finns ingen till mig
7. Om de blir fler är det bara hanar och jag vill absolut helst ha en tik
8. Om det blir fler än två och både hanar och tikar kommer jag ändå inte få köpa av någon anledning, oklart vilken men jag kommer nog på någon
Vad mer kan gå åt skogen?? Tänker att det är bra att vara mentalt förberedd
1. Tiken har börjat löpa. Senare än plan, men inom rimlig tid
2. Både tik och hane var intresserade, parning genomförd
3. Håller tummarna för att hon är dräktig!
Och om det tillräckligt många så kommer jag få köpa en valp ur denna kull