Sv: Valp 2013

Drömmer också om en till. Men ska försöka ha is i magen och vänta tills Frasse är ca 2 år. Dels för att han ska vara mer "färdig" och för att pojkvännens gamla hund orkar nog inte med mer slynglar. Trots att Frasse är jättelugn så märker man att det är irriterande för henne.

*kl*
Det verkar som att jag inte ska ha nån valp än på ett bra tag, första tiken jag ville ha efter parades med en hane jag inte gillar, och andra tiken har de bestämt sig för att inte para, eftersom de behöver henne i arbetet hela säsongen :cry:

Jag som är så valpsugen:(

Nej vilken osis :(
Var sak har sin tid. Vips så stämmer nog allt och du har din valpis ;)

Tack!

KL:
Gårdagen blev ett riktigt äventyr! Jag och en kompis gav oss iväg hemifrån tidigt eftersom vi hade en lång resa framför oss. Efter lite oförutsedda stopp på vägen så kommer vi äntligen fram till uppfödaren. Vi pratar och skriver alla papper och lastar in valparna i bilen. Det var planerat att vi skulle ta med oss två hem men det slutade med att tre valpar fick följa med. :)

När vi började köra hemåt så började ovädret göra sig tillkänna. Det var mörkt och regnade och blåste så det var jättejobbigt att köra, mycket trafik var det också. När vi hade ca 15 mil kvar så började det blåsa riktigt ordentligt men det gick ändå bra. De sista milen så fick vi kryssa fram mellan nedfallna träd. Klockan var då omkring tolv på natten.

Jag körde hem min kompis och sedan hade jag ca två mil kvar hem till mig. När jag har en km kvar ligger det ett stort träd över vägen. Bara att vända bilen och försöka komma in i byn där jag bor från andra hållet men även där var det träd över vägen, så jag fick köra tillbaka till det första trädet och ställa bilen, ta valpen under armen och GÅ sista kilometern hem. Klockan var ca ett på natten, det blåste rätt så bra fortfarande och det var becksvart för strömmen hade gått. Lite regn föll det också.

Vid halv två stupar jag i säng efter en lååång dag! Vad gör man inte för att få hem sin lille valp?

Frasse blir snart 8 månader och har varit en otroligt snäll och lättvindig valp hittills. Han blev rumsren väldigt snabbt, mycket tack vare att han visade tydligt när han ville sätta sig. Ensamhetsträningen gick som en dans och efter 4 timmar själv hemma kommer han gäspande och möter mig i dörren när jag kommer hem. Inget hoppande. Inget skällande. Bara en väldigt glad svans :love:

Han går hyffsat i koppel men här finns mer att träna på. Speciellt vid hundmöten när han blir väldigt glad. Han kommer bra på inkallning, komandon som sitt, varsågod och vänta funkar bra. Han är otroligt cool i nya miljöer och en fröjd att ha med sig. Vi pendlar mycket mellan västkusten och storhusse i Dalarna och ibland glömmer jag nästan att han är med i bilen. Han bara sover bort de 5 timmarna i bilen bortsett från en snabbrastning i Filipstad :)
Han är den lättvindigaste vovve jag har haft!! Har slitit mitt hår med mina tidigare lufsar. Han är som en gammal gubbe redan :D

Så jag får erkänna att jag blivit väldigt bekväm med honom . Men så slog det mig här om dagen att jag faktiskt varit lite slapp med honom och träningen mot mina tidigare stora hundar som krävt mycket. Låtit vardagen bara rullat på. Så fram med godiset och vi började träna lite.
Jag är nykär i min hund :love:
Wow så följsam han är!!! Ivrig och lite "på" så han hafsar runt lite men han lystrar till "Nej" och "stanna" så han går att fånga upp. Ikväll har han lärt sig "Kryp" :banana:

Nu sitter jag här klockan 22:45 på kvällen och är sjukt taggad för träning :D

Kl
Min Seke är nu sju månader och de värsta gangsterfasonerna har avtagit. Han är fortfarande en riktig buse men han kan ju ändå vara lugn nu och det är inte lika sällsynt att se honom så här:

1394017_10153442398885512_332027146_n.jpg

Han är helt fantastisk!

Ojojoj så söt! Träffade faktiskt en kullbror till henne för ett tag sedan!

Kl
Min lille pojk blir nio veckor idag och han är en riktigt cool kille! Väldigt lugn måste jag säga men busar förstås till det ibland. Han gillar att ligga framför brasan och tugga på sina grejer ♡

Träningsfreak som jag är så börjar paniken så smått krypa på, han kan ju ingenting ännu!

Senast ändrad:

Såååååååååååå söt! Ser precis ut som mina 2,fast dom är choklad färgade.

Ja, jag skulle helst bosätta mej hos uppfödaren och bara gosa med valpis hela tiden..:D Tur jag har hennes storasyster här hemma som är en helt underbar hund..:love:

Mvh Domino_s

Hmm, vet jag faktiskt inte vem det kan vart. Kan vara från kullen innan också, skiljer bara ett 2 -3veckor på dom.

kl*

Sam blir inte så stor som jag trodde, var 50cm sist jag mätte. Otroligt snäll mot människor och djur, lyder fint och är alltid glad.
phpxgkiqe.jpg

Knapplån

Ett gäng bilder på vad jag och Ru sysslat med den senaste tiden!

Åkt hiss!

Besökt hundparken (tyvärr inga kompisar på plats just då)

Åkt båt!

Varit till veterinären och dragit ut en mjölktand som låg fel.

Haft sovmorgon. :D

Dessutom har vi börjat gå en valpkurs, andra tillfället blir ikväll. :) Är väl inte superimponerad av undervisningen hittills åtminstone, men det är ju en superbra möjlighet att få träna bland andra valpar i alla fall! Dessutom har Russel fått en ny lekkompis i form av en cardigan-valp som vi träffade på kursen. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka