Vallhundskurs i regn och storm?

sita

Trådstartare
Jag har anmält till en kurs fredag - söndag :laugh:

Äntligen blir det av, MEEEN så kikar jag på väderprognosen och får chocken Allan. Lördag 29mm regn och 15 m/s och söndag 8mm regn och 19 m/s!!!:crazy: Det går ju inte!!! Eller??

Jag tror varken att jag, hunden eller fåren kommer att få ut något i ett sådant skitväder. SHIT!

Sv: Vallhundskurs i regn och storm?

Fast hur ofta har meterologerna helt rätt??

Titta på yr.no - de är oftast bättre på sina prognoser än svenska motsvarigheten!

Sedan gäller det ju faktiskt bara att vara rätt klädd och bita ihop!
Även om alla som arrangerar/deltar på läger vill att det ska vara sol, lagom mycket vind och bara trevliga deltagare :)

Men just arbetande hundar måste ju kunna göra sitt jobb oavsett väder!

/Swat

Visst ska man kunna arbeta oavsett väder, men det är vår första kurs... Vi är nybörjare båda två så denna typ av distraktion känns onödig. :p

Vi här nere i sydöstra skåne har helt klart bäst väderprognos via Bornholmsvädret på dmi.dk. Jag ger inte så mycket för smhi.

Hur uppför sig får i storm och ösregn? Kurar inte de oxå ihop sig som andra flockdjur och skjular med rumpan mot vinden?...

Detta ska bli spännande... :D

:D Fy bövelen vad det regnade igår och vad det har blåst i fårhagen idag...

Men, såååå duktiga vi har varit. Vi har lärt oss massor. Med tanke på att både jag och hunden startar från 0 så har vi massor med oss hem från kursen. Idag avslutade vi alltihopa med att jag gick före 10 tackor och hunden lugnt och fint drev på dem bakifrån, SPIKRAKT!!!!!

Nu sover han som en stock på mattan och lär vara borta ett par timmar minst...

Jag längtar redan till nästa kurs om ett halvt år...

"Come By & Away" // Sita

Vad kul att det gick bra trots vädret :bump:

Jag tränade agility i ösregnet i 3 timmar, det gick bra, man vänjer sig efter en stund bara man har klädt på sig ordentligt :D

:D Fy bövelen vad det regnade igår och vad det har blåst i fårhagen idag...

Men, såååå duktiga vi har varit. Vi har lärt oss massor. Med tanke på att både jag och hunden startar från 0 så har vi massor med oss hem från kursen. Idag avslutade vi alltihopa med att jag gick före 10 tackor och hunden lugnt och fint drev på dem bakifrån, SPIKRAKT!!!!!

Nu sover han som en stock på mattan och lär vara borta ett par timmar minst...

Jag längtar redan till nästa kurs om ett halvt år...

"Come By & Away" // Sita
Härligt att höra!

*kl*
Appropå agility så minns jag en gång en kurs i dryga 30 gr i skuggan, alla hundar krokade efter någon timme, utom min BC o instruktörens Tollare som fortsatte hela dagen!

Kul att det gick bra ändå. :laugh: Min regnhatade hund lyckades nolla 3 agilitylopp på hinder trots vädret i helgen så det går bara man vill :D

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka