Vallhundsbilder

Migo

Trådstartare
Det var "unghundsträning" här i krokarna för några dagar sedan, och jag passade på att ta med kameran. Fyll gärna på med egna BC/vallhundsbilder!

Jody(8 mån) ligger och spanar efter sin matte.
IMG_7660-1.jpg

Joe-Joe, Jodys bror.
IMG_7865.jpg

Flankerade från första början, jädrar vilket tryck det var i honom!
IMG_7846.jpg

En ung skönhet (6 mån) vars namn har runnit ur minnet
IMG_7637.jpg

IMG_7981.jpg

Kolla fokus!
IMG_7733.jpg

Sist och störst, mina två som till sin stora sorg fick sitta publik mest hela tiden;)
IMG_7642.jpg

/Migo

Sv: Vallhundsbilder

Vilka härliga bilder!

Gillade vallbilden mest, där man knappt kan se hunden :P
YAY ! :bump:

Jag bidrar med en gammal bild (2008) och på kompisens BC under platsliggning:
30891353.jpg

En mycket dålig bild på en mycket snygg Aussie:
31476108.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Tänkte sparka liv i en gammal tråd, med lite bilder från i höstas!
Sitter och längtar, nu när man inte kan valla ute :( utan får nöja sig med att träna i ridhuset på fåren nån gång i veckan :)
31968419.jpg

31968427.jpg

31968431.jpg

Här är det full fart med vallningen än, även om det blir till att träna på detaljer på de områden som hästarna redan trampat upp i hagen... Det blir nyttig träning för hundarna att ta loss fåren från hästflocken, inte helt okomplicerat.

IMG_0671.jpg

IMG_0702.jpg

IMG_0717.jpg

/Migo

Va modig du är, som vågar låta hunden hämta bland hästarna!!
Mina hade mer än gärna trampat ner hunden :crazy:

Däremot är det svårt att få med sig bara kalvarna om dom går ihop med fåren.
Om hon själv får välja så hämtar hon helst fåren...Fast det går med lite övertalning ;). Vi behöver helt enkelt träna på att släppa den ena flocken.

fy vad trist att mina bilder blev så små!! :confused:

Jag har tränat både hundar och hästar på hur de ska umgås, vill kunna ha med hundarna på ridturer osv. utan att de riskerar en hästfot i huvudet. Hade en valack som inte var hundsäker, men han finns inte mer:(

Jag har också märkt att det är bra med hästvana hundar. I somras gick vi med en fårflock förbi en hästhage, och när hästarna började busa var det flera av de andra hundarna som inte vågade hålla ställningarna mot staketet. Ida däremot gick tryggt kvar!

Mina är inte tända på nöt (än), men sen kan jag se att det är en redig utmaning att sortera ut dem från fåren;)

Mina är inte tända på nöt (än), men sen kan jag se att det är en redig utmaning att sortera ut dem från fåren;)
Min Fähund hade inga problem med det, som 2 åring o före LP, dåtidens Vallhunds Prov, men han var tränad på nöt iofs.

mvh

Jag har ingen erfarenhet alls av nöt, men gör inte fåren som med hästar, att de håller sig så tätt inpå de stora som möjligt?

Provar bara om jag lyckas sätta in större bild...

S7305308.JPG

Våra får söker gärna skydd hos kalvarna :)

Det brukar gå bra att dela på dom men som sagt min hämtar helst
fåren om hon får välja.

Har varit på första valpträffen med sambons lille stjärna idag, hur kul som helst!!
Just nu sover han som en stock i bädden. Det är tröttsamt att busa med syskonen.

S7305428.JPG

/Nennan

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka