Välkommna, Bill och Bull!

R8n

Trådstartare
Jahopp... så var man då ägare till 6 marsvin:banana:

Det blev de två hanarna från zoot, väldigt vackra!
Dock ett "problem" de har levt isolerat frän människor, bara fått mat och vatten samt byte i buren. De är 3 månader, men det borde väl inte vara försent att tämja dem ännu? Ska låta dem lugna ner sig ett par dagar innan jag börjar handskas med dem.

Den med mörkt huvud är Bull och den med ljusare huvve är Bill

billbull.jpg

bullbill.jpg

Visst är de dalmatiner tecknade eller ser jag fel?

Sv: Välkommna, Bill och Bull!

söta :)

men det är väl aldrig riktigt försent att göra ett djur tamt?
men det kanske tar längre tid när de är lite äldre :)

Jag skaffade ett marsvin som var tre månader och det gick alldeles utmärkt att tämja henne.Dock var hon ensam den första månaden:( kanske var därför hon hade så lätt att ty sig till människor...

Dina två var jättefina!Jo de ser dalmatinerfärgade ut,men fläckarna kanske skulle varit tydligare?

Jo, du har rätt! Minns att min kompis tämjde en marsvinshona som var 1½ år

Okej, jag skaffade också en hona som var ensam första månaden, och ja hon är hur kelsjuk som helst nu! :love:
Men dock skulle jag inte vilja göa om det, hon såg verkligen inte ut att ha särskilt kul, men nu när hon bor i flock så trivs hon utmärkt!

Jo.. kanske är väldigt svagt tecknade dalmatiners? Helt underbara färger iaf!

Goldenagouti/golden dalmatiner och Golden goldenagouti dalmatiner (om den andra också är dalmatiner) men har dem inte crest också? lr är det bara bilden som missvisar det hela?

Ja, båda två har crest. Kommer förhoppningsvis fler bilder ikväll när kameran har fått nya batterier:D

Bill och Bull :rofl: ...Gud så sött..

pappa som döpte dem, det var enda sättet för att få köpa dem :D :rofl:

Kanske bara är jag och det är ju svårt att se, men jag tycker dom ser ut som golden roan, och goldenagouti roan...är ju svårt också att se den som är bakom, men på huvudet ser den ju ut att vara helt golden?

Vet inte... är inte riktigt haj på färger och teckningar:D

Här kommer iaf lite bättre bilder på dem

Bull:
Bull1.jpg

Bull2.jpg

Bill:
Bill1.jpg

Bill2.jpg

jo men yes så heter det ju xD
fast det är samma typ av gener x)

Bill: Golden/Goldenagouti/roan
Bull: Goldenagouti/golden/Roan

Jo, Bull är nog iaf goldenagouti/golden roan,
men Bull är nog iaf inte goldenagouti, är ju svårt att se på bilden man han ser ju ljusare ut i färgen så jag tycker det är svårt att se om han är en ljus golden eller mörk buff, men om vi kör på att han också är golden så skulle jag tippa på att han är golden/orangeagouti roan, då han ser ut att ha choklad bas istället för black, men det är som sagt otroligt svårt att se på korten, men söta är dom iaf :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka