EmmaBovary
Trådstartare
Har ganska precis uppäckt att ett sto i stallet har vad som faktiskt skulle kunna beksrivas som fettvalkar på ryggen. Jag har sannerligen aldrig sett något liknande innan, och inte heller mina stallkamrater som har en längre och mer gedigen erfarenhet än vad jag har. Proteinknölar är vad jag förstått hårda, men dessa var mjuka. Och hon ömmade något fruktansvärt när man tog på dem. Hur ägaren samma dag haft på sadel och ridit vet jag inte, det måste ha gjort ont!
Stoet är i övrigt överviktigt med en rejäl fettnacke. Hon har även "knölar" vi svansroten som skulle kunna liknas vid analsäckar på hundar.. (ägaren tror att detta är muskler ). Vad jag förstått skulle dessa knölar kunna vara ett tecken på diabetes?
Men hur som helst. Har någon annan erfarenheter av likande valkar? ÄR det fettvalkar ens, eller något helt annat?!
Tillägg: När jag googlade på häst + fettvalkar var fång det som kom upp.
Stoet är i övrigt överviktigt med en rejäl fettnacke. Hon har även "knölar" vi svansroten som skulle kunna liknas vid analsäckar på hundar.. (ägaren tror att detta är muskler ). Vad jag förstått skulle dessa knölar kunna vara ett tecken på diabetes?
Men hur som helst. Har någon annan erfarenheter av likande valkar? ÄR det fettvalkar ens, eller något helt annat?!
Tillägg: När jag googlade på häst + fettvalkar var fång det som kom upp.
Senast ändrad: