välja rätt avelshona?!?!?!

border_kelpie

Trådstartare
Hej

Jag har lite funderingar om vilken av dessa katter skulle passa mest till avel? ni måste välja en av dom ;)

nummer 1.

Hon är väligt kelig och snäll mot dom hon känner men har ett lite livligt temprament. Hon är väldigt försiktig och nervös kring nya människor och miljöer. När hon väl fått se och nosa på det nya så går det väldigt bra.Hon är väldigt kelig och trogen mot dom hon trivs med.

nummer 2.

Hon är blyg men kommer gärna fram när det har lugnat ner sig och är väldigt jämn i tempramentet och tar allt med ro. Men hon tycker inte om att man är för "rak" mott henne. Hon är också väligt kelig.

Hmm vilken skulle ni ta ?

Dom är syskon och av raserna norskkogkatt/turkisk van.

Sv: välja rätt avelshona?!?!?!

Eftersom det inte finns några måsten i denna fråga skulle jag inte välja någon av dem. Tycker inte någon av dem låter helt bra.

Ibland får man leva med att man får vänta längre för att få en bra avelskatt.

Jag håller förvisso inte på med kattavel (eller någon avel överhuvdtaget för den delen) men hade jag gjort det hade jag inte valt någon av dem. Dom är säkert jättecharmiga men nervösa/blyga är kanske inte det bästa draget. Som personen ovan mig sa; ibland får man vänta länge på rätt katt.

Ingen av dom har ett temperament som jag skulle vilja ha i min katt, så jag skulle gott vänta vidare. Jag gissar att hälsokontroller som är ua, korrekt exteriör och liknande kriterier inte existerar om det är blandraser du ska avla med? Kanske lättare att välja någon av raserna istället, fler kriterier och därmed fler möjligheter till att hitta rätt avelshona :).

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Övr. Katt Vet inte riktigt om denna tråd ska vara här eller på "Förälder", men den får flyttas om den ligger fel! Jo, min fråga är helt enkelt...
2
Svar
20
· Visningar
3 396
Senast: hanny
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 520
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar