Väldigt trött katt, vad kan vara fel?

LadyCovergirl

Trådstartare
Min ena katt, Tindra, har nu legat inne i sängen i snart ett dygn. Hon är lika gosig och klängig som vanligt när man ligger i sängen men är i övrigt väldigt trött. Hon brukar vara ute minst halva dygnet men nu gör hon inget alls.
Hennes syster har varit ute och inne i ett par omgångar men Tindra bara vilar.

Vad kan vara på tok? Hon verkar inte öm eller svullen någonstans. När jag tog upp henne i famnen pep hon som vanligt efter en stund om att hon ville ner. Inte lika snabbt pipande som vanligt dock.

Sv: Väldigt trött katt, vad kan vara fel?

Finns en mängd saker som kan vara fel, omöjligt att säga över internet. Feber brukar göra katter trötta och hängiga, men febern i sig kan orsakas av en mängd olika saker. Ta katten till veterinären om du är orolig.

Sv: Väldigt trött katt, vad kan vara fel?

Hon hade normaltemp. Hon är drygt två år gammal.

Ska ringa vet imorgon om ingen förbättring skett.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 893
Senast: _Taggis_
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 151
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 596
Senast: Safir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama