väldans galopproblem

C

caroline_star

vet inte riktigt vart jag ska lägga denne tråden, men hoppas att den ligger rätt.. ;);)

Hejsan. Jag har precis köpt mig en nytt sto och hon är 8 år, blev inriden för ngt år sedan. Mitt problem är galoppen. Hon vill aldrig söka sig nedåt, utan har bara sitt huvud uppe i det bå och far runt. JAg håller på med mkt fattnigar och väldigt mkt lösgörande övningar i både skritt och trav. Det är galoppen som är det stora problemet. I trav och skritt så jobbar hon på bra med ryggen och har en bra bakbensaktivitet. Hur ska jag göra för att få henne att stressa ned lite och att söka sig fram och nedåt. Jag har testat att longera henne inspänd men i galoppen så tar hon upp huvudet hur inspänd hon än är. JAg vet verkligen inte vad jag ska göra med henne i galoppen.. Jag blir snart tokig på detta och funderar tom på att sälja henne.. =( :(:(

Ha en trevlig dag.

mvh carro :bow::bow:

Sv: väldans galopproblem

Hon behöver muskler.
*Tömkör henne.
*Gör många fattningar
*Ut o rid i skogen
*Gymnastikhoppa

Finns många muskeluppbyggande övningar. Ta hjälp av en tränare om du är osäker.

Sv: väldans galopproblem

prova med att lätta lite på rumpan i galoppen. se om hon kan slappna av bättre så. om det funkar så kan du känna av henne lite och se om hon verkar stadig och sätta dig försiktigt igen.

sen som sagt...träna upp musklerna.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 287
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 311
Senast: shia
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 347
Senast: shia
·
Islandshäst Det börjar bli dags för att töltsätta unghästen. Eftersom jag aldrig gjort det förut ska jag självklart ta hjälp. När jag köpte henne...
Svar
1
· Visningar
1 208
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama