valack.....

B

blissare

:confused: min valack skall ha "satt på" en annan valack i hagen...har inte sett detta beteende förut....han är väl lite ranghög då han skall äta mest och komma ut först ur hagen,nafsar efter dom andra vid mathögarna,men annars är han en snäll och trevlig pojke..
vad beror detta på.. :confused: :confused:

Sv: valack.....

Hehe jag har inget direkt svar på din fråga, men jag kan ju upplysa om att min foderhäst inte heller "kan se skillnad" på andra valacker och ston. För honom gäller; en snygg häst är en snygg häst är en snygg häst...oavsett kön. :p Fast han är nog klapphingst också...men ändå! :rofl:

Bestigningen är ett vanligt dominansbeteende hos många däggdjur. Man vill demonstrera att man är högre i den sociala skalan.

-men de e inget att göra då?? för att göra en lång historia kort så fick min valack komma in i hagen i sommras,allt gick bra,gräs och mat e viktigt för min pojke..har inte varit den som e jättesocial men är nära gruppen som då bestod av 2 ston och 2 (ink.min) pojkar,fick flytta ifrån gruppen då ett nytt sto skulle in,fick gå med 2 valackar där den ene "jagade"livet ur min,fick komma tillbaka till sin gamla hage,då det flyttade ett sto och in kom en nykastrerad jämngammal valack och en 2-åring , min och tvååringen lekte och hade det mysigt...men nu har min gått mest själv.......men nu skall min ha "bestigit" den jämngamla och igår såg jag att min var med i gruppen igen, den jämngamla står för tillfället i en egen hage ????? hm ...

det enda ni kan göra i ett sådan situation är hahahah... döpa om dem till Gardell och Lewingood.... hihihihihi

Skämt o sido.. jag har ingen aning hur du ska få bukt på problemet men jag vet att valacker som bestiger varrandra är ganska vanligt...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 957
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 755
Senast: Stereo
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 866
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
3 047
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?
  • Stora shoppingtråden III