Valack/stofråga igen...

pinky

Trådstartare
Mitt sto är ensamt med 4 valacker nu till sommarbetet, vilket har gått bra tidigare år. I år är det lite nya hästar i stallet, och hon har inte gått tillsammans med någon av dem, utan bara med en av de "gamla" valackerna.

OM någon av de nya skulle visa sig vara t.ex. en betäckare, vem anser ni så ska flyttas ur hagen? Mitt sto eller den besvärliga valacken?

Bara en liten hypotetisk fundering inför det stundande betet... ;)

Sv: Valack/stofråga igen...

Jag skulle säga att valacken är den som får flytta på sig

Håller med fullt ut.Det är ju han som ställer till problemet inte din häst!

Vallacken utan tvekan! Att flytta ditt sto är lite som att flytta på mobbade barn från skolan istället för mobbaren/mobbarna...

Ullis

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 142
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 759
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka