Val av hingst till sto??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Blobas
  • Startdatum Startdatum
B

Blobas

Jag ska nu betäcka mitt sto meeen frågan är med vilken hingst?? Jag har beslutångest.. kan amn inte ta alla hingstar å blanda?? :D :rofl:

Mitt sto är E.Gaspadin ue Hertigen så jag vill ha så rent svenskt blord som möjligt

Vad har du mera för önskemål om hingsten än att den ska vara svensk?

Bernstein, Briar, Lambourghini, Magini t ex.

Undrr även vad du mer vill ha samt hur ditt sto är, alltså ge en beskrivning av "Drömmfölet"så kommer vi andra med förslag. Vill du ha ett föl som är ktaftig eller med fullblodsinslag smäcker,hög eller låg m.m :banana:

Då hade jag valt Stanford! Hade inte mitts sto varit så likt honom hade jag defintivt valt honom. Kanonhingst som lämnar bra avkommor. Säkert kort!

Jag vill ha en stor häst eftsom jag sälv är närmare 175 så runt 170-175 vill jag att slutet hamnar.

Jag vill ha den sportige hopphästen graciös nätt med bra ben och hovar.Hingsten skall även ha bra steg..
Använde Laurin förra gången och det blev vissderligen ett kanonföl ska man gå på "säkra" kort och ta han igen eller prova nytt!! :confused:

En hingst som är poppis på hopphästar är Landlord 849, de hästar jag sett efter den har varit trevliga. Men själv tycker jag hans son är bättre i modellen, Lasandos 922. :idea:

Nä det blir nog Laurin en gång till!! han står nära mig och jag kan rida dit då=)

Tyvärr är han ju död. Dog för några veckor sedan hos Lönnelids hingsstation, där han var slutstationerad. Men kolla om det finns fryst kvar på Flyinge efter honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 862
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat