Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kostar det egentligen att klona en häst?
Första klonade islandshästen tror jag kommer vara en valack. Förmodligen en som kastrerades pga "felaktigt" utseende eller pga att den var tex klapphingst. Hästen ifråga kommer också att ha en helt unik stam, antingen på mödernet, på fädernet eller på båda sidor. Gissningsvis kommer det också vara en 5-gångare som spöar skiten ur alla andra hästar på tävlingsbanan i åtminstone T1, F1, PP1, V1 och T2.
Tänk Askur från Håkansgården och Hvinur fra Holtsmula i samma häst, fast valack med en död mamma och en pappa som antingen är kastrerad eller död...
Tja han har ju färg, du hittar massor om du googlar på honom
Blup 99så han har bara fin färg då el
hur e gångarter,lynne mm.mm?
jag har försökt googla, men hittar inte den info jag vill ha.
Jag har köpt silverbruna Loftur frá Mödrufelli. Han betäcker i Häggdånger utanför Härnösand fr.o.m våren 2007. Supertrevlig hingst
Så du rider också hos Lotta
*kl*
Bläddrade igenom hingstkatalogen -06 och det finns verkligen många hästar, även svenskfödda, med bra poäng på tölt, bra lynne med mera som knappt används i aveln. Vissa hingstar har jag knappt hört talas om. Många har en blup över 110 också.
Vad är det egentligen som styr vårt val av hingst?
Är "nykomlingarna" och de tävlingsmeriterade så intressanta att vi glömmer de som redan finns?