Val av arabhingst till arabsto 2010

Mary91

Trådstartare
Har ett arabsto som heter Lewita u. Lamark och ua. Algier. Hon är i år betäckt med en arabhingst och förväntas föla mitten av Juni 2010. Och jag är redan i full gång med att leta efter en annan arabhingst till henne, vill gärna vara ute i god tid så att man i lung och ro kan bestämma sig om vilken hingst man ska ha:). Ni kanske kan ge mig förslag på bra godkända arabhingstar som har ett bra psyke och som är över 1,50 cm.

Tack på förhand :laugh:

Sv: Val av arabhingst till arabsto 2010

Hej!
Jag har lite samma funderingar som du.. Mitt största problem är att jag bor i Finland och tyvärr så finns det inte direkt gott om hingstar här..

Har själv kollat in Sahf:s hingstkatalog 09 och där finns det några riktiga godingar så pröva där:)

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 372
J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·
Avel Hej! jag har ett arab sto som är efter Lamark och har Algier som morfar och jag har nu tänkt att betäcka henne till våren/sommaren och...
2
Svar
26
· Visningar
3 820
Senast: waldorff
·
J
Avel Hej. Sitter för fullt och planerar för val av hingstar. Jag har två ev tre arabston som jag ska betäcka nästa sommar. Jag börjar...
Svar
12
· Visningar
1 270
Senast: xaheena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka