Vaknar ni på natten och måste dricka vatten?

Det var någon som skrev att hen inte förstod hur folk inte kunde kissa på en hel natt. Jag förstår tvärtom inte att folk måste kissa så himla ofta. :D Jag kan hålla mig många timmar och det händer ganska ofta att jag kissar på morgonen och sen först när jag kommer hem från jobbet.

För att svara på TS: nej jag brukar väldigt sällan behöva dricka på natten. Det är verkligen undantagsfall och då går jag upp och dricker.
 
Det var någon som skrev att hen inte förstod hur folk inte kunde kissa på en hel natt. Jag förstår tvärtom inte att folk måste kissa så himla ofta. :D Jag kan hålla mig många timmar och det händer ganska ofta att jag kissar på morgonen och sen först när jag kommer hem från jobbet.

För att svara på TS: nej jag brukar väldigt sällan behöva dricka på natten. Det är verkligen undantagsfall och då går jag upp och dricker.

Men ja! I snitt kissar jag kanske 4 gånger om dagen. Har aldrig kissat på offentliga toaletter, aldrig hos kompisar, aldrig på arbetsplatsen. Känner jag att "nu skulle jag behöva gå och kissa" kan jag utan problem hålla mig 5 timmar till.
 
Haha! Din sista mening är så spot on @Energi :D Det händer väldigt ofta på jobbet att jag tänker att jag skulle behöva kissa, men sen hinner jag ändå inte - eller glömmer bort det - och går först en massa timmar senare. Utan minsta problem.
 
Dricker aldrig på natten men kissar nästan varje natt. Ibland två gånger per natt. En gång när jag var 16 vaknade jag av att jag var kissnödig men orkade inte gå utan somnade om. Kissade i sängen då, vilket inte hade hänt sen jag var liten. Sen dess vågar jag aldrig somna om om jag är kissnödig utan blir nästan som en tvångstanke att gå upp :grin:
 
Dricker aldrig på natten men kissar nästan varje natt. Ibland två gånger per natt. En gång när jag var 16 vaknade jag av att jag var kissnödig men orkade inte gå utan somnade om. Kissade i sängen då, vilket inte hade hänt sen jag var liten. Sen dess vågar jag aldrig somna om om jag är kissnödig utan blir nästan som en tvångstanke att gå upp :grin:
Hände mig med när jag var 16, fast jag drömde om att jag satt på toaletten, pinsamt värre eftersom pojkvännen låg bredvid o morsan i rummet intill.
 
Hände mig med när jag var 16, fast jag drömde om att jag satt på toaletten, pinsamt värre eftersom pojkvännen låg bredvid o morsan i rummet intill.

Jag drömde också att jag satt på toaletten. I drömmen gick jag dock på toa på något hotell :p

Mamma blev nog lika paff som jag när jag kallade på henne. Tack och lov sov jag ensam.
 
@vallhund och @Alos
Jag brukar drömma om att jag söker efter en toalett, hittar en men då är den så grisig eller går ej att låsa/har ingen dörr så jag letar vidare. Sen vaknar jag och är jättekissnödig. :cautious:
 
Konstig fråga kanske men jag undrar om det bara är jag som blir törstig nattetid. Har en 65 cl flaska vid sängen och den brukar ta slut vid 5 på morgonen så då stiger jag upp och fyller på om jag är törstig. Brukar vakna flera gånger på natten och dricka.
Förmodligen beror det på muntorrhet pga mediciner.
Har lämnat blodprov i veckan av annan anledning och det togs blodsocker så får väl se resultatet så småningom. Tror inte det är diabetes.

Undrar som sagt om jag är ensam om att bälga i mig vatten under natten. :wtf:
Jag har också detta problem, vaknar många gånger per natt av att jag är törstig. En 500ml flaska tar för mig slut lite innan fem och då måste jag fylla på.
 
Äter mediciner.

Har alltid med en vattenflaska till sovrummet men vaknar inte av att jag måste dricka. Kan dock dricka innan jag somnar. Ibland, pga varmt, måste jag upp och fylla på pga svept i mig allt. Har en flaska som håller kylan så brukar ta några klunkar när jag vaknat och tar morgonmedicin.
 
Konstig fråga kanske men jag undrar om det bara är jag som blir törstig nattetid. Har en 65 cl flaska vid sängen och den brukar ta slut vid 5 på morgonen så då stiger jag upp och fyller på om jag är törstig. Brukar vakna flera gånger på natten och dricka.
Förmodligen beror det på muntorrhet pga mediciner.
Har lämnat blodprov i veckan av annan anledning och det togs blodsocker så får väl se resultatet så småningom. Tror inte det är diabetes.

Undrar som sagt om jag är ensam om att bälga i mig vatten under natten. :wtf:

Inte sen jag fick behandling för sömnapné. Innan var det hopplöst. Muntorrheten försvann också helt eftersom maskinen fuktar luften så att den aldrig uppstår. ( Typ 100% dagen innan behandlingsstart till 0% sedan den dagen.)
Nu dricker jag aldrig nåt på natten och är bara lagom törstig framåt morgonen.
 
Konstig fråga kanske men jag undrar om det bara är jag som blir törstig nattetid. Har en 65 cl flaska vid sängen och den brukar ta slut vid 5 på morgonen så då stiger jag upp och fyller på om jag är törstig. Brukar vakna flera gånger på natten och dricka.
Förmodligen beror det på muntorrhet pga mediciner.
Har lämnat blodprov i veckan av annan anledning och det togs blodsocker så får väl se resultatet så småningom. Tror inte det är diabetes.

Undrar som sagt om jag är ensam om att bälga i mig vatten under natten. :wtf:
Har du fortfarande samma problem? Kan vara om du äter mycket salt och dricker för lite under dagen?
 
1 eller 2 flaskor (0.5l) vid sängen varje natt.
Tar oftast slut 🥴
Nu dricker jag iofs rätt mycket även dagtid...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 672
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Undrar om någon här inne har erfarenhet/kunskap om hundar och vattendrickande... Vår 1 åriga Leonberger hane har haft lite problem med...
2
Svar
27
· Visningar
11 480
Senast: nilie
·
Småbarn Sonen är 14 månader, och kissar som bara den. Har pampers babydry, och den ska ju hålla upp mot 12 timmar påstår de.. Men inte här :(...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Thera
·
W
Foder & Strö Min häst Lina brukar tränas ganska hårt och hon blir svettig och så, och jag blir lite bekymrad när hon aldrig dricker ur hinken i...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp