Vagnshjul???!!!

M

mita

Har nu följt ett råd från trav-proffs att försöka hitta äldre mopedhjul till min vagn. Det skall tydligen vara bättre kvalitet på de gamla mopedhjulen än de nya rokardhjulen påstår han.

Har en sk. sulky som jag byggt om till duglig inkörningsvagn.
Skall bygga en bättre sen.
Det sitter på vanliga sulkyhjul, typ cykel 26". Väldigt veka och därför inte avsedd för min terrängkörning.
Jag har nu hittat gamla mopedfälgar och säljaren säger att det står 23"x2,25 på fälgarna. Jag har inte fått hem dom än. Har till på fredag på mej.

Men nu till frågan: Är det omöjligt att hitta däck och slang till den storleken på hjulen. Har försökt leta på alla mopedsidor, men gått bet

Är dom så ovanliga att jag inte kommer att hitta delar till dom, då kan jag ju inte köpa dom
Har någon samma erfarenhet och kan hjälpa mej, snälla, någon!

Sv: Vagnshjul???!!!

Kolla med någon bra cykel affär. För det ÄR svårt att få tag på. Har liknande mått på mina hjul till ponnyvagnarna och det är snudd på omöjligt att hitta. Tydligen är det ett mått som inte används nu. Har använts till sop vagnar tidigare.

Hej!
Har samma tråd på körsidan och fick där ett bra tips.
dapra.se skall visst ha ett stort sortiment. Skall prova att ringa dit, de kanske kan hjälpa mej. Tack för svaret.

Hur menar du? Det kom väl flera svar i tråden på Körning...
Tänker man sådär så kan man ju alltid dubbelposta "för att få ett svar". :confused:

;)

Jag menar att jag inte är inne på körning och skulle då missat tråden och nu fick även jag tippset om vart man kan köpa hjul att använda. Det skulle jag inte fått om den endast legat på körning.
kan ju vara någon mera här som inte är inne på körning som oxå blev hjälpt av att tråden låg på båda ställena.

Liknande trådar

Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 992
Senast: Tonto
·
Hästmänniskan Hallå där allihop! Jag sitter här i valet och kvalet om vad jag egentligen ska göra med mina hästar. Och jag vill väldigt gärna höra...
2
Svar
36
· Visningar
3 881
Senast: Athletin
·
Hästvård Hejsan! Jag fick ett mail utav min medryttare idag om att min häst har fruktansvärt ont i kroppen sin. Jag har alltid kollat rygg och...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: Molin
·
Islandshäst Egentligen svarade jag Gullan86 i "sits" tråden men tyckte det blev för mycket offtopic så jag startade min egna lilla tråd. Kan ni...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: IrpaSnirpa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka