Lumos_Nox
Trådstartare
Efter en riktigt dålig period i livet med att inte veta vad jag ska göra med livet och tänker jag försöka satsa på ridlärare level 2. Jobbar redan som "ridlärare" och har gjort så i 10+ år och tycker det är väldigt roligt, så varför inte utbilda mig.
Men jag har fastnat på vilken väg jag bör gå.
Allt hänger självklart på ifall jag kommer in eller inte, vi låtsas att jag gör det även om chansen är liten.
Om mig:
* jobbat på ridskola 10+år med främst nybörjar barn och vuxna men även mer avancerade. Nivå 1-4
* Tävlar dressyr på Msvc/msvb nivå
* Hoppar sockerbits hinder pga feghet och ointresse
* Min egen häst är ett halvblod med plus på dressyren. Inte utbildad mer än grund i hoppning men schysst
* Tillgång till ridskolans hästar
Alternativ 1:
* hösten 2018 göra hästskötarexamen +tappskokompetens, basutbildningen
* Ridledarkurs sommaren 2019 (ridskolan jag jobbar vid nu hjälper till att bekosta)
* Höst 2019- vår 2020 På egen hand träna upp ridning och teori för att kunna genomföra antagningsprov till SRL 2(framförallt hoppning)
* Antagningsprov vår 2020
Alternativ 2:
* Snabbt göra hästskötarexamen, basutbildningen+tappskokompetens under höst 2018
*Lära mig hoppa på 1m nivå till november
* Ansöka till SRL 1 höst 2018
* SRL 1 höst 2018-vår 2019 och förhoppningsvis få en diplomering att jobba på den level iaf.
* Ansöka till SRL 2 2019 alt 2020 efter mer träning.
Vad hade ni gjort om ni var i min situation? Hur gjorde ni som gått SRL 1-2 ?
Har jag missat något?
Jag blir snurrig av allt det här!
Men jag har fastnat på vilken väg jag bör gå.
Allt hänger självklart på ifall jag kommer in eller inte, vi låtsas att jag gör det även om chansen är liten.
Om mig:
* jobbat på ridskola 10+år med främst nybörjar barn och vuxna men även mer avancerade. Nivå 1-4
* Tävlar dressyr på Msvc/msvb nivå
* Hoppar sockerbits hinder pga feghet och ointresse
* Min egen häst är ett halvblod med plus på dressyren. Inte utbildad mer än grund i hoppning men schysst
* Tillgång till ridskolans hästar
Alternativ 1:
* hösten 2018 göra hästskötarexamen +tappskokompetens, basutbildningen
* Ridledarkurs sommaren 2019 (ridskolan jag jobbar vid nu hjälper till att bekosta)
* Höst 2019- vår 2020 På egen hand träna upp ridning och teori för att kunna genomföra antagningsprov till SRL 2(framförallt hoppning)
* Antagningsprov vår 2020
Alternativ 2:
* Snabbt göra hästskötarexamen, basutbildningen+tappskokompetens under höst 2018
*Lära mig hoppa på 1m nivå till november
* Ansöka till SRL 1 höst 2018
* SRL 1 höst 2018-vår 2019 och förhoppningsvis få en diplomering att jobba på den level iaf.
* Ansöka till SRL 2 2019 alt 2020 efter mer träning.
Vad hade ni gjort om ni var i min situation? Hur gjorde ni som gått SRL 1-2 ?
Har jag missat något?
Jag blir snurrig av allt det här!