Jag är i hästköpartaget. Då jag har liten budget kollar jag främst på hästar under 20 000. Jag har redan bestämt mig för att köpa oinriden unghäst på 3-4 år, har själv mångårig erfarenhet av hästar. Jag skulle helst vilja köpa en Welsh Cob. Jag har hittat många fina Welsh Cob i Danmark och funderar på att åka dit och kolla på dem. Men vågar man köpa från utlandet?
Jag söker efter en hållbar häst som är född och uppvuxen på lösdrift. Då jag har negativa erfarenhet av Irlandsimporterade hästar som är ridna vill jag köpa en helt oinriden häst.
Vad ska man tänka på om jag väljer att köpa från Danmark? Hur är veterinärbesiktningen där, generellt sätt? Fungerar en vanlig gårdsbesikning, eller är det bättre att göra klinikbesiktning?
Alla tips mottages tacksamt.
Jag söker efter en hållbar häst som är född och uppvuxen på lösdrift. Då jag har negativa erfarenhet av Irlandsimporterade hästar som är ridna vill jag köpa en helt oinriden häst.
Vad ska man tänka på om jag väljer att köpa från Danmark? Hur är veterinärbesiktningen där, generellt sätt? Fungerar en vanlig gårdsbesikning, eller är det bättre att göra klinikbesiktning?
Alla tips mottages tacksamt.