Vågar man ha hönät i hagen??

Angelina

Trådstartare
Har funderat på att sätta ut hö i hönät så att de inte ska trampa så mycket i maten.

Vågar jag ha hönät i hagen med tanke på skaderisken?

Vill inte hitta någon intrasslad eller hängd häst *ryser*!

Sv: Vågar man ha hönät i hagen??

Hade jag inte satsat på. Foderhäck, kanske?

Jag tycker inte du ska ha de i hagen.

Jag tycker att om man ryser bara man tänker på skaderisken med att göra något, så skan man inte göra det. :grin:

Nej, det var väl det jag också tänkte!

Är rädd för höhäckar också...såg att det fanns någon gjord av plast (som skulle vara säkrare för häst) med förzinkade fästen men de rostar väl om man har de ute?

Jag hade nog snickrat ihop en foderhäck själv i trä.

pall med pallkragar runt brukar funka fint.

Hej
Har tyvär inget svar på din fråga men jag passar på att låna din tråd angående hönät.

Jag har införskaffat ett hönät och tycker att de får plats för lite i de (de va längesedan jag använde hönät men har starkt för mig att de gick i mer), jag fick i 2 kg hö och hade hoppats på de dubbla i allafall.

Min fråga är nu:
finns de olika storlekar på hönäten??

Tack på förhand

En sån här är ju inte svår att snickra i hop...
Den på bilden hänger med för 6:e vintern i rad nu....
17709656.jpg

Liknande trådar

R
Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då... 2
Svar
21
· Visningar
2 163
Senast: Lutten
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 368
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
580
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka