urkella
Trådstartare
De senaste 2 veckorna har min pålle fått gå själv då han började hoppa på stona då dom brunstar som s*tan för honom (han blev kastrerad för 7 månader sedan) Så därför har vi inte vågat ha dom ihop efter det, nu de senaste 4 dagarna har han blivit van vid att gå själv då han går i en hage där han inte ser de andra. Letar efter en valack som sällskap men alla runt där jag bor äger bara ston. Nu ringde en i stallet och sa att hon tyckte att vi skulle släppa in ena hästen som är hos oss på bete som sällskap till honom, men även detta är ett sto, så därför tvekar jag. Dom säger att dom inte sett när hon brunstar och hon bestämmer i hagen hon går i nu. Men känner att vad händer om hon brunstar och han hoppar, då kommer jag som valackägare får skit om det händer något, och vill inte att hästen ska gå med honom bara när den icke brunstar som jag fick som svar, för då kommer han ju bara bli orolig om det blir massa spring i hans hage. Men samtidigt vill jag ju att han ska ha sällskap, då han har blivit så översocial nu när han är själv.
Gud tycker det är jätte jobbigt, men vill ju det bästa för min pojk.
Vad skulle ni gjort om ni vore i min sitts ?
Gud tycker det är jätte jobbigt, men vill ju det bästa för min pojk.
Vad skulle ni gjort om ni vore i min sitts ?