våga köpa äldre hingst utan föräkring

token

Trådstartare
Jag är på gång att köpa en 17 år gammal häst...
det enda som känns lite olustigt är att den har inte någon försäkring, och det enda som går att teckna nu är katastrofförsäkring hos agria och begränsad veterinärvård :(

Hästen kostar ju lite också.....
det är en hingst som är tänkt att betäcka mina ston ( skaderisk = stor) och så ska jag sätta igång honom igen för tävling.

lite i valet kvalet känns det som nu.....

känns som att det man helst vill utan liv försäkring är att ha honom med lindade ben i en plan rastpaddock, helst inlindad i bomull då han ska betäcka....
 
Sv: våga köpa äldre hingst utan föräkring

Antingen har du pengar så du kan betala ev veterinärvård eller avlivning eller så låter du bli att köpa.
Simple as that.
 
Sv: våga köpa äldre hingst utan föräkring

Antingen har du pengar så du kan betala ev veterinärvård eller avlivning eller så låter du bli att köpa.
Simple as that.

begränsad veterinärvård gick att teckna så det är inga problem...däremot livförsäkringen är han för gammal för. Men...men...jag har nu tecknat denna seniorförsäkring o hoppas att han lever och mår bra i många år till.
 
Sv: våga köpa äldre hingst utan föräkring

KL

Moderatorn påminner om att det inte är tillåtet att diskutera vilken hingst TS har köpt eftersom det räknas som reklam vilket inte är tillåtet på Bukefalos.

Görel - moderator
 
Sv: våga köpa äldre hingst utan föräkring

Själv tycker inte jag livförsäkring är hela världen, det är veterinärvården som är det viktiga.
Jag har en PRE-hingst som egentligen har ett värde på 70-100 tusen, men han är bara livförsäkrad för halva den summan.
Vi räknade på vad det skulle kosta att höja livet jämfört med räntan på ett lån för att köpa ny häst, och i längden är det billigare att ta ett lån var vår slutsats.
 
Sv: våga köpa äldre hingst utan föräkring

Resonerar också så. Har väldigt låg livförsäkring på hästarna, men full veterinärvård, för att ha råd att ha alla försäkrade.
Visade sig vara värdefullt när ettåringen skadade sig illa i våras och opererades med eftervård i tio dagar på djursjukhus ... kostade en hel del även med full veterinärvård, men gick trots allt att lösa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 295
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 406
Senast: hastflicka
·
Avel Jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Jag bestlutade mig för att ta föl på mitt sto då hon inte riktigt passade i de...
Svar
14
· Visningar
3 399
Hästmänniskan Jag har efter månader av letande (gäller Foderhäst) äntligen hittat två som skulle passa där både jag och hästen troligtvis om inget...
Svar
17
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp