Växer som ogräs !

Glamoroza ox

Trådstartare
Igår så var vi och mätte & vägde lille Jonas.
På bara ca 2 veckor så hade han växt 3 cm & gått upp 548 g !

Tyckte väl att det började kännas tungt i armarna när han ammades :angel::D

Tyvärr så har våran kamera sagt upp sig, vill inte längre göra sitt jobb :mad::mad::mad:
 
Sv: Växer som ogräs !

Jason gick upp MINST 500 g / vecka de första 3-4 månaderan:angel:
 
Sv: Växer som ogräs !

Våran lilla Emil hade vid sista vägningen gått upp 180 gr & växt 1 cm på 4 dgr. Då var han 2 veckor gammal. Ska bli intressant & se vad nästa vägning visar. Då kommer han att vara 3½ vecka. :)
 
Sv: Växer som ogräs !

Nova-Li gick upp som din, typ 250 g per vecka. Sen stannade hon av och nu ligger hon på normalkurvan (låg minst en över normallinjen förut).
 
Sv: Växer som ogräs !

Ska till bvc 8/11 nästa gång, fast om jag ville så kunde jag få komma dit redan nu på fredag sa bvc-sköterskan. (ifall jag inte kan hålla mig, fast jag tror nog det var för att dom ville se sonen, han är deras minsta patient just nu :angel: )

Lydia:
Jonas ligger nog precis (som stora syster) under "medellinjen".
Får se hur han växer i fortsättningen, äter ju som en häst ;)
 
Sv: Växer som ogräs !

Min nr 1 gick också upp 5-600 g per vecka i början. Idag är han snart 8 år och smal som en sticka ;). Men då var han en riktig michelin (man blir helt förskräckt när man tittar på bilder av honom i bebisåldern).
 
Sv: Växer som ogräs !

Igår så var vi och mätte & vägde lille Jonas.
På bara ca 2 veckor så hade han växt 3 cm & gått upp 548 g !

Tyckte väl att det började kännas tungt i armarna när han ammades :angel::D

Tyvärr så har våran kamera sagt upp sig, vill inte längre göra sitt jobb :mad::mad::mad:

Nämen har du också en Jonas, kul!!!! Min son heter också Jonas, han är 15 månader. Det är inte ett så vanligt namn på småttingar just nu!
 
Sv: Växer som ogräs !

:D Var tvungen att söka på hur vanligt det namnet var nu, är på plats 111 el. liknande på namntoppen.

Roligt att nån mer har valt namnet & ännu roligare att inte "alla" har valt det namnet oxå ;)

(sambon gillar lättstavade namn & namn som inte alla barnen i sandlådan svarar JA på när man ropar in till middag :) )
 
Sv: Växer som ogräs !

Ja vi ville ha ett kort och svenskt namn - mitt förslag var Magnus och maken höll på Jonas - han fick bestämma den här gången :D
 
Sv: Växer som ogräs !

Oj ! :o
Vad hade du för mat?!

Tänk att börja äta som en tonårsgrabb redan vid födseln:D


Har fått den frågan förr.
Mamma frågade om jag hade grädde i tuttarna.:angel::D

Nu har han stannat av lite. Äter som en häst, men har energi för tio...
Är 8½ månader nu.

Men jag fasra för tonåren om han ska fortsätta så här...:rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 004
Senast: Emine
·
Småbarn Nu behöver jag eran hjälp... Vi har en tjej här hemma som fyller tre år i sommar. Hon har ALLTID varit väldigt svår att söva och har...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 036
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Era bästa tips mot att undvika smitta mottages tacksamt och något desperat! Jag blir förkyld ca 1 gång/månad eller varannan månad och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 162
Senast: Cattis_E
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp