Värme för stallkatten

kvandi

Trådstartare
Hur har ni löst det med värme/frostfritt vatten för era stallkatter? Nu tänker jag på er som inte har en uppvärmd sadelkammare...

Jag funderar på om man kunde klä en kattbur med värmekabel och isolera med frigolit el värmetålig ullmatta? Vore det en brandfara? Kabeln är självreglerande och anpassar effekt efter kylan.
 
Sv: Värme för stallkatten

Jag har värmelampa för kultingar till mina katter på vintern. Den går på tajmer och de älskar att ligga under den.
 
Sv: Värme för stallkatten

Svägerskan som har utekatter har en stor trälådan isolerad med frigolit, och så en fårskinnsfäll, där sover katterna mer än gärna! ;) Sen står den inne på verandan, vindskyddad och tak över verandan.
 
Sv: Värme för stallkatten

Finns värmeplatta som man ska ha till hönsens vattenskålar så att vattnet inte fryser, borde man kunna använda till katternas vattenskålar.
 
Sv: Värme för stallkatten

Våra drack från hästarnas eller hönsens vatten, aldrig om man erbjöd dem eget. Som uppvärmt tillhåll hade de ett rum intill pannrummet med kattlucka.
 
Sv: Värme för stallkatten

En familj jag känner har byggt ett litet katthus med indragen golvvärme där katterna ligger. :D
 
Sv: Värme för stallkatten

I taket i i sadelkammaren i vårat stall hänger det en värmelampa som kattena brukar ligga och sova under. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 502
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 248
Senast: kem
·
A
Hästmänniskan Funderar på att byta från traditionell uppstallning till lösdrift och vill gärna ha lite synpunkter från er som gjort detta, eller er...
Svar
13
· Visningar
1 765
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp