- Svar: 33
- Visningar: 3 940
Världsettan Martin Fuchs, Schweiz, är i hetluften efter en piskincident på tävling tidigare i år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker också att förklaringen är svag. När jag läste den förväntade jag mig att se en häst som stegrade så högt att den. Ästan slog över, eller tex stog och stegrade över ett staket eller någonting. Det lilla hästen gör på filmen skulle mycket väl kunna innebära ett rapp på arslet för att få den framåt men inte flera. Och absolut inte mot huvudet?!?
Jag förstår verkligen inte varför rappet var mot huvudet. Om hästen stegrar vill man väl att den ska gå framåt? D.v.s. Jag hade möjligtvis kunnat förstå ett rapp på rumpan i det läget.
Nu använder jag inte spö alls och personligen hade jag velat lugna ner situationen istället för eskalera den. D.v.s. eftersom tävlingsbanan är en säker plats (ingen trafik osv) hade jag bara suttit stilla och slutar sätta press på hästen tills den lugnat sig och sen försökt komma igång lugnt och försiktigt.
Tack! Beteendet uppstår ju inte ur tomma luften.... eller utgått. Något var ju fel.
Han hade som sagt flera chanser att de-eskalera situationen och tog dem inte.
... eller utgått. Något var ju fel.
Han hade som sagt flera chanser att de-eskalera situationen och tog dem inte.
Hela ditt inlägg var viktigt men det här resonerade särskilt mycket. Jag känner likadant. Lägg till det alla skandaler av andra slag och man börjar fundera på vad för slags människor ridsporten ska vara en fristad för egentligen.Toppsporten är inte värd att tas på allvar så länge det ser ut såhär.
Tyvärr hjälper det inte att folk blir arg. Se hur dåligt katastrofen distans i UAE har skötts från FEI. Det är lite aktion och sedan tillbaka till buisness as usual och hästarna plågas och dör.Mitt inlägg är bara för att få en reaktion för internets algoritmer att räkna. Om vi intresserade är arga kanske en del av sponsorerna tar skitarna i öronen (å andra sidan de stora sponsorerna och deras målgrupper anser nog att det är rätt att sparka nedåt mot både djur och underordnade människor ) Så always click the dislike button.
Och den där skiten om att man "gör rätt annars skulle inte djuren prestera" - hur många talangfulla unghästar går det för varje producerad topphäst? Hur många år håller topphästarna hos ryttarna? varför skulle hästar och andra djur vara annorlunda än människor - vi har ju sett otaliga ffa gymnaster och skridskoåkare göra underbara prestationer trots/tack vare vedervärdiga övergrepp, dvs prestation är inte direkt korrelerat till välmående.
Tyvärr tror jag inte heller att FEI gör något - men jag hoppas att det kanske eventuellt skulle gå att få sponsorerna att agera (men det är ju mycket pengar direkt eller indirekt från UAE och typ Longiness vars målgrupp sådana som jag inte tillhör)Tyvärr hjälper det inte att folk blir arg. Se hur dåligt katastrofen distans i UAE har skötts från FEI. Det är lite aktion och sedan tillbaka till buisness as usual och hästarna plågas och dör.
Mja. Hur många gör faktiskt något mer än att skriver här eller på Facebook tex?Tror absolut det hjälper att folk blir arga! Finns ju otaliga exempel på hur det lett till både aktion och förändring inom massor med områden
Men det är väl jättebra? Folk tillbringar ju massor med tid på diverse plattformer och sponsorerna finns ju ofta också på där. En sponsrad ryttare som genererar en massa negativa kommentarer gör exakt motsatsen till vad företagen sponsrar dem för att göra.Mja. Hur många gör faktiskt något mer än att skriver här eller på Facebook tex?
Jag har inte gjort ngt mer iaf tyvärr.