Välja stall?

Vilket stall skulle ni välja?

  • Stall nr 1

  • Stall nr 2


Resultat syns endast efter röstning.

lisa412

Trådstartare
Stall nr 1 :
Man sköter in/uttag av sin häst själv. Hyfsade hagar utan vindskydd. Ingen ridbana men skogsvägar.

Stall nr 2 :
Rullande schema för in/uttag. Nära till skogsvägar, ridhus och ridbanor. Vindskydd i hagarna mer lerigt och risk för att fastna.
 
Kort svar utifrån mina förutsättningar: Inget av dem.

Sen om jag skogsmullered och inte kände nåt behov av ridbana, och verkligen behövde välja ett av dem, skulle stall 1 vara det mer intressanta, men det beror ju jättemycket på hur lång väg det är hemifrån.
 
Om jag verkligen behövde en stallplats NU skulle jag välja stall 2 och leta vidare efter ett bättre. Att varje dag behöva åka dit flera gånger är inte möjligt om jag ska få mitt liv att fungera.
/Shaggy som har sån tur så hon hittat ett stall där utsläpp ingår
 
Alltså jag vet inte hur illa hagarna är i stall nr 2. Nu har det ju regnat i flera dagar så det är väl ganska oundvikligt att det blir lerigt..
 
Jag skulle aldrig vilja stå i ett stall där man sköter in- och utsläpp själv. Jag vill att alla hästarna i en hage tas in samtidigt så ingen riskerar att bli lämnad ensam i hagen. Dessutom verkar det väldigt jobbigt att behöva åka till stallet två gånger om dagen.

Stall 2 alla gånger, kan inte se något positivt med stall 1.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 017
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 908
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 818
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp