Vad var fel?

eldione

Trådstartare
I måndags kväll när jag var ute hos mina kaniner så skuttade alla 3 omkring som vanligt och hade god aptit. Tisdag morgon satt en av dom, en hona på 2½ år, stilla och ville inte äta något. Tisdag kväll åt hon fortfarande inget och jag blev orolig, jag testade med ALLT och hon ville inget ha! Kollade tänder och kände på mage, allt var bra.
Onsdag morgon åt hon inte heller, jag hade tänkt ringa veterinären på morgonen men glömde det :crazy:
När jag kom hem från skolan var hon lite piggare och åt gräs :idea:.
Och så på kvällen lika pigg som vanligt och åt allt man serverade.
:confused:
Vad kan ha varit fel?

Någon form av magproblem skulle jag gissa på men egentligen kan det ha varit vad som helst.
De brukar dock inte vara så pigga på att äta om de har ont i magen. Håll bara koll så läget inte försämras igen och se till så det har gott om hö, det kan hjälpa. Kaniner ska ha fri tillgång på hö jämt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar