Vad var det jag såg? *dagens flummigaste tråd*

Mirre

Trådstartare
Två gånger nu har jag sett något märkligt på himlen.
Först har det sett ut som en starkt lysande stjärna, men det ser ut som att den blinkar eller nåt. Så första tanken var ju ett flygplan, men den rör sig inte så.

Såg den senast i går natt och då åkte den framåt först i rätt hög hastighet,
Sedan stannade den och rörde sig åt olika håll, sedan stod den still en stund för att sedan åka åt det håll den kom ifrån. O_o

Var precis likadant förra gången jag såg den. Var inte direkt stjärnklart heller, så övriga stjärnor syntes knappt. Men den här saken(?) syntes jättetydligt.
Var samma ställe och ungefär samma tid båda gångerna.

Satellit? Rör dem sig?
Ufo? :p;)

Sv: Vad var det jag såg? *dagens flummigaste tråd*

Det är ju faktiskt per definition ett UFO (Unidentified Flying Object) :D :eek:
Men jag har ingen smart idé om vad det skulle kunna vara annat än en satellit!

Var bor du någonstans? Det låter ju som att någon är uppe och flyger eller något.
Angående blinkningarna så kanske det kan vara tunna moln på låg höjd som gör så det ser ut som blinkningar.

ometen ISON (C/2012 S1 ISON) kommer i slutet på November 2013 och chansen för att man ska se den med blotta ögat är riktigt hög. Några har spekulerat i att den eventuellt kan uppnå en magnitud på -12.

Svärfar har sett den i Karlstad iallafall

Jag har sett samma sak, för några år sen! Pappa såg det samtidigt men avfärdade det väldigt snabbt. :p
Det såg ut som ett flygplan (blinkade) men åkte alldeles för snabbt (hade hört det om det var så nära) för att vara så långt bort. Vände också riktning och stod stilla en stund.
Ingen aning om var det var, inte heller spekulerat mer...

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 667
Senast: AbCdE
·
Fritid Stod och tittade på åskvädret med mina grabbar och fick syn på vad vi först trodde var ett flygplan, men aldrig sett ett flygplan se ut...
Svar
10
· Visningar
1 256
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar