Sasse
Trådstartare
Nyss när jag och min mamma körde hem från stallet så var vi tvungna att väja för ett stort djur som stod precis intill vägkanten. Med tanke på den snabba väjningen så fick vi inte se några större detaljer på djuret. Vår första tanke var vildsvin, det var så otroligt maffigt.. Men när helljuset träffade djuret, så såg det mer ut som en gris... Det hade "rosa" hud, med mörka stora fläckar på kroppen.
Jag har aldrig varit med om något liknande förut, det såg verkligen ut som vilken gris som helst, om man struntar i den extrema storleken. Vad kan det ha varit? Kan det ha varit ett vildsvin? Eller var det en gigantisk gris? Finns det vildsvinsstora tamgrisar? Eller måste det i så fall varit en vildgris (om nu det finns)?
Jag känner mig fortfarande lite småchockad. Shit, så maffig den var...
Jag har aldrig varit med om något liknande förut, det såg verkligen ut som vilken gris som helst, om man struntar i den extrema storleken. Vad kan det ha varit? Kan det ha varit ett vildsvin? Eller var det en gigantisk gris? Finns det vildsvinsstora tamgrisar? Eller måste det i så fall varit en vildgris (om nu det finns)?
Jag känner mig fortfarande lite småchockad. Shit, så maffig den var...