Vad väger era katter?

C

canon_eos

Vad väger era katter?

Min ena hane, kasterad väger 9,5 kg.
Men andra hane, kastrerad väger 6 kg.
Min ena hona väger 5 kg.
Sen har jag min snart 7 månaders bäbis på 4 kg
och sist och minst min lilla snutta ´väger ca 2 kg

Sv: Vad väger era katter?

Ganska mycket tungviktare?

Katthane, kastrerad; 5,6 kg. Vägde 2,6 när han kom till oss (omhändertagen då ägaren inte tog hand om honom.)
Hona, kastrerad; 4,5 kg.
Hane, kastrerad; 3,3 kg.

jo de är allt lite små tjocka.
Dock ger jag dem så mycket et står på påsen att de ska ha.

Ger dem Royal Canin ORAL SENSITIVE 30, har provat med deras light foder, men det var ingen favorit tydligen.

Smilla, tre årig kastrerad hona, väger nog 3,5 kg kanske.
Ängla och Tindra, fyra månader gamla honor väger 1,8 kg var. Dock är det mystiskt eftersom Tindra är något större och något bredare ;)
Mira, fyra månader gammal hona, väger 1,5 kg. En riktig tunnis som har en formidabel ämnesomsättning, man blir avis :D

Mina två små flickor som är dryga 4 månader väger 1.7 resp 1.8 kg.

Min "lilltjej" väger 5,5 kg lite drygt. Kastrerad, snart 3 år och i topphull. Mamma katt vet jag inte, hon har lite trivselvikt iaf.

Elsa, drygt ett år gammal, vägde 4,4 efter tre dagar på dropp hos veterinären för ett tag sen. Hon har fortfarande inte gått upp till maxvikten innan sjukdomen, men det är nog bara bra, det började bli lite väl mycket hull där. Nu skulle jag tro att hon väger strax över fem, men hon är välbyggd och bred, och utöver kastrathänget är hon fin i kroppen.
Elvis, våran minsting på fyra månader har jag inte hunnit väga, men jag skulle gissa på fjädervikt :smirk: Han har iallafall ääääntligen börjat lägga på sig så han har en liten bebismage och börjar bredda till sig över ryggen och bogen. När han var mindre var han rent av spinkig, och nu är han fortfarande slank och smal, men vi får se om ett år när han har varit kastrerad ett tag :p (fast det får gärna vara muskler också)

9,5?? :eek: Vad är det för katt? Hoppas det är en Maine Coon... :p

Min största väger ca 6kg och han är båda stor och Fet. Vanlig bonnkatt. Den andra väger strax över 4kg, lite mindre och inte alls tjock (men inte tunn heller).

9,5?? :eek: Vad är det för katt? Hoppas det är en Maine Coon... :p

Min största väger ca 6kg och han är båda stor och Fet. Vanlig bonnkatt. Den andra väger strax över 4kg, lite mindre och inte alls tjock (men inte tunn heller).

Han är en huskatt.
Han var ganska smal och smidig tills jag kastrerade honom för 3 år sesan, då svällde han upp.
Ändå är det han som man aldrig ser äta, så jag vet faktiskt inte hur det kan komma sig att han väger så mycket. Men jag väde honom förra veckan så det stämmer på ett ca.

Hona 5,5 mån - 3,2 kg

Hane 4,5 mån - 3,2 kg

Båda vanliga huskatter

Jag vet inte vad katter i den åldern skall väga - men jämfört med två andra i tråden i samma ålder så är mina två små tjockisar verkar det som.

Skippy väger knappa 4 kg
drygt ett år kastrerad hankatt med lite kula

Mamma Knodden hona 9 år väger 2.5 kg, hon är liten men absolut ite mager

hoppsan vilka tjockisar!! ;)

Mina vägde sist jag vägde dem:
Hankastr 4 år 5.7 kg
honkastr 1 år 2,9 kg

honan har vuxit till sig sedan dess och väger troligtvis lite mer och hanen har gått ner i vikt.
Båda är huskatter och alldeles lagom i hull, dock med den obligatoriska "kastrationspåsen" på magen.

Vad väger era katter?

Min ena hane, kasterad väger 9,5 kg.
Men andra hane, kastrerad väger 6 kg.
Min ena hona väger 5 kg.
Sen har jag min snart 7 månaders bäbis på 4 kg
och sist och minst min lilla snutta ´väger ca 2 kg

min lille snut på 1år väger 4,7..har hängmage..han ska bantas..

hoppsan vilka tjockisar!! ;)

Mina vägde sist jag vägde dem:
Hankastr 4 år 5.7 kg
honkastr 1 år 2,9 kg

honan har vuxit till sig sedan dess och väger troligtvis lite mer och hanen har gått ner i vikt.
Båda är huskatter och alldeles lagom i hull, dock med den obligatoriska "kastrationspåsen" på magen.

den obligatoriska kastrationspåsen på magen??vad menar du??

Katter som kastreras får alltid en liten "påse" på magen som många förväxlar med fett.

min ena hane skogis, väger runt 4kilo,
den andre hanen en bondkatt, väger ca 6 kilo,
honon väger ca 5 kilo, är lit emaine coon i henne, alla kastrerade

13årig steriliserad hona 50% norsk skogkatt 50% bondkatt, är en tunnis o har legat stadigt runt 4 kg hela sitt liv. Två mål burkmat/dag + fri tillgång på bra torrfoder spelar ingen roll, hon ökar ingenting dock har hon alltid varit väldigt aktiv. Den som ändå hade hennes ämnesomsättning...:D

Min mysiga kille väger 10 kg.... Han är en riktig nallebjörn!!

13årig steriliserad hona 50% norsk skogkatt 50% bondkatt, är en tunnis o har legat stadigt runt 4 kg hela sitt liv. Två mål burkmat/dag + fri tillgång på bra torrfoder spelar ingen roll, hon ökar ingenting dock har hon alltid varit väldigt aktiv. Den som ändå hade hennes ämnesomsättning...:D

Ok min katt är väl lite väl tjock just nu.... men jag skulle vilja ge dig ett tips! Strunta i burkmaten då den innehåller typ 80% vatten o bara ge ett bra torrfoder, ett sådant som du köper i djuraffären inte i mat affären. För nu äter din katt sig säkert ganska mät på burkmaten o inte äter så mycket torr foder o därför inte får i sig tillräckligt!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 979
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 251
Senast: Bison
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka