the_connemara
Trådstartare
Dvs vägda på våg, inte mätt med band eller div uträkningar utan svart på vitt. Vill såklart gärna ha lite fakta om hästen oxå, härma mig nedan
Fick tips om att djursjukhuset i närheten hade våg och det var bra att komma o väga så vi åkte dit
1. Ras
2. Kön
3. Ålder
4. Höjd
5. Ungefärlig kroppsbyggnad
6. Över/normal/underhull
7. Mkt/lite musklad
Gärna en bild oxå
Min lillpojk då:
1. Connemara
2. Valack
3. född 19/4 2004 alltså 2 år och snart 7 mån
4. 150 cm
5. Ganska smäckert byggd för att vara connemara, lätt i typen
6. Normal/underhull men på bättring
7. Lite musklad eftersom han blev för tunn på sommarbetet och är enl uppfödaren rätt svårfödd. På bättring här med dock med mat, kuperad hage o lite men varierad motion (inkörning, löshopp, handhäst i backe, tömkörning i skog främst)
Bild den 16 september två veckor efter att han kommit till oss direkt från betet (han var dock inte så uppdragen som det ser ut som på bilden):
foto Ebba Christensen
Fick tips om att djursjukhuset i närheten hade våg och det var bra att komma o väga så vi åkte dit
1. Ras
2. Kön
3. Ålder
4. Höjd
5. Ungefärlig kroppsbyggnad
6. Över/normal/underhull
7. Mkt/lite musklad
Gärna en bild oxå
Min lillpojk då:
1. Connemara
2. Valack
3. född 19/4 2004 alltså 2 år och snart 7 mån
4. 150 cm
5. Ganska smäckert byggd för att vara connemara, lätt i typen
6. Normal/underhull men på bättring
7. Lite musklad eftersom han blev för tunn på sommarbetet och är enl uppfödaren rätt svårfödd. På bättring här med dock med mat, kuperad hage o lite men varierad motion (inkörning, löshopp, handhäst i backe, tömkörning i skog främst)
Bild den 16 september två veckor efter att han kommit till oss direkt från betet (han var dock inte så uppdragen som det ser ut som på bilden):
foto Ebba Christensen
Senast ändrad: