Vad väger en tjockis?

Arwyn

Trådstartare
Nä, tjock är han ju inte, men han är bitig. :) 177cm i mkh och kraftigt byggd. Korta ben och djup bål. Jag funderar på vad en sån kan väga? Släpet får jag nämligen lasta 620 kg i då det är typat till 1500, men det kanske inte räcker för en bamse? Slänger med en bild så ni får en uppfattning om hur stor han är.
Dressyr3.jpg

Jag är ca 1,70, beklagar hjälmbristen.

Sv: Vad väger en tjockis?

Jag tippar på att hästen i alla fall väger minst 600 kg och troligen över de 620 kg du får lasta!

jag har en på 180 som är lagom nätt/kraftig och vi mätte och fick ut att han skulle väga 670...lite riktmärke för dig kanske...

Jättesvårt att svara på. :confused:

Och det är ju ganska viktigt att det blir rätt för stoppar farbror polisen dig så gäller det att ha rätt på vikten. :)

:idea: Kan du inte kolla om det finns något ställe där de har en sån där bilvåg? T ex Lantmännen eller något grustag?

Här där vi bor finns t ex ett grustag där man köper grus, singel etc och där kan man väga släpet.

Väg först det tomma släpet och sedan med hästen i så får du fram vad pålle väger. :)

Lätt över 700 kg.
Har en som är en dm mindre- med hög manke o kortare i kroppen- som väger 635.

Den andra är 184 o väger över 800:eek:

Minst 750 skulle jag tro. Vi vägde alla hästarna på mitt jobb, med våg. De som vägde minst 550 var ca 162 cm höga. Den största som är 175 och ganska lång vägde 800.

har du inget viktband? det ger ju en liten hum om hur mycket han väger.. men jag tror att han är närmare 700kg.

håller med de andra, han blir nog för tung...

min dam väger 560 och är inte speciellt hög!!!

19020083.jpg

något tjockare på bilden än vad hon var när vi vägde henne. :o

Min store väger 625kg och den lille nästan lika mycket.

Den store är 175cm och den lille är ca 161cm. Allt beror ju på hur de ser ut i kroppen.

Men runt 600kg skulle jag tippa på att din väger av bilden att döma

just d... glömde ju skriva... runt 1.55 är hon i manken! så din skulle då vara 2 dm högre och 80 kilo mer för att bli godkänt... tveksam till det...

Men FThästar ser ju ut som vinthundar- många av dem:angel:

De måste var riktigt slanka för att väga som dina:confused:

har du inget viktband? det ger ju en liten hum om hur mycket han väger.. men jag tror att han är närmare 700kg.

Viktbanden är inte så bra. De hade mätt min häst och enligt det skulle han väga 460 kg. Han väger nästan 100 kg mer!
I allmänhet väger hästarna mer än vad vi tror.

Redan mankhöjden skvallrar om att vikten ligger en bra bit över 620 kg, så jag hade nog inte ens tänkt tanken... ;)

Oj!
Min är 173 cm och en mycket lätt och högbent häst, dessutom utan muskler - väger 615 kg på klinik.
Din väger lätt 700 kg...

sök på hästens vikt på google.se
det krävs lite räkning men det funkar!

Men FThästar ser ju ut som vinthundar- många av dem:angel:

De måste var riktigt slanka för att väga som dina:confused:

Abosolut inte ;)

Min store tysk vägdes i Helsingborg för ett tag sedan och då var han inte speciellt fälttävlanstränad eftersom han ju är hopphäst :rofl:

175cm och ca 625kg
080419013lg.jpg

Våran dam på 1,78+ vägde på Hbg nyss 666kg.
Är något gracilare än din

mitt halvblodssto av äldre/kraftigare typ, 166 cm hög, vägde omkring 600 kg när jag vägde henne på lastbilsvåg. då var hon något omusklad och men inte speciellt tjock.

gissar på att din väger mer än 620kg

*kl*

Kan ju tillägga att mitt högdräktiga sto på 167cm vägde en vecka innan fölning 750kg

Liknande trådar

Utrustning Jag har en häst på strax över 160 i mkh av kraftig modell som väger knappt 600 kg. när han är som tjockast efter sommarbete. Nu håller...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 355
Senast: Myrten
·
Äldre Jag ska köra upp för B96 i slutet av juni och närmsta som fanns var typ 25 mil hemifrån. Men eftersom jag behöver det så var det bara...
2
Svar
20
· Visningar
3 406
Senast: toughcookie
·
Foder & Strö Hej mina allvetande internet-gurus! :) Jag har kört fast i uträkningen av min tjocke shetlandsponnys vikt. Använder mig av Christina...
Svar
12
· Visningar
5 586
Senast: bigganl
·
Utrustning Jag har en Star Safir som har totalvikt 1370 kg, tjänstevikt 750 kg och lastvikt 620 kg (enl regbeviset). Var på soptippen idag och...
Svar
9
· Visningar
2 039
Senast: Gaia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka