Vad väger ditt fullblod?

Cinderella90

Trådstartare
Jag undrar lite vad era fullblod väger? klart beror det på storlek oxå, så skriv gärna det.

Veterinären har kollat igenom min pålle efter olyckan vi va med om o då skrev hon på pappret va han vägde o så med.

Eng fullblod, 158cm i mkh.
475kg, mkt lite?
ska se sen om ja kan slänga in en bild så man ser..

Sv: Vad väger ditt fullblod?

Fullblod, 166 cm (cirka), 6 år, väger ca 540 kg i våras. (Kanske ngt mer nu:confused:)

Mitt sto på 1.62 vägde för 2 år sen mellan 500-525kg. Hon var då ganska tunn och omusklad.

Nu väger nog bara magen det samma.... Hon är nu dräktig och rund å go! Har dock ingen vikt på henne nu och inga kort på henne då jag hade vikten.

Mitt lilla fullblod på ca 152 cm men ganska grov i typen o mkt musklad vägde 450 kg för 2 år sedan (väger säkert 20 kg till idag med ännu mera muskler).

Andra fullblodet på 159 kg vägde 550 kg med mkt muskler o också grövre i typen.

Hej!
Mitt fullblodsto är 165 cm,väldigt smäcker inte så mycket muskler men i gott hull, hon väger 554kg.

Sto, 161cm, lagom hull dvs revbenens syns inte men känns bra, "ridhästmusklad". Väger 500kg. (503 senaste gången på våg)

Sara

fast din häst är ju ganska liten...
min arab som har ungefär samma höjd väger ungefär samma, så jag tror inte att det är så lite....

Sto, 96.75% fullblod+3.25% arab, 163 cm mkh brukar ligga på 540kg normalvikt. Nu dräktig och ganska rund och inte vägd.

Jag tycker att din häst verkar väga alldeles lagom om h*n bara är välmusklad o fin.
Min fullblodsvalack är 159 cm och väger ca 475 kg i fälttävlanskondition, fint musklad och lagom hull.

Mitt senaste fullblod hade 690 kg som toppnotering till sina 173 cm men det var under en period när han nästan bara dressyrreds. I full fälttävlanskondition låg han runt 640 - 650 kg.

*kl* Mitt fullblod är ca: 160cm och vägde senast 560kg.

Min är ca 167.5 cm och väger 500 kg. Kanske något mer nu, för han har lagt på sej lite.
Men han har vilat länge o har inte så mkt muskler. Annars är han perfekt i hullet just nu.

OK. ja tycker han lägger på sej mer under magen o liksom inte runt om hela honom. det har blivit bättre nu, klart att han behöver en del muskler. Iaf på baken sin!:P
Men nu måste ha stå iaf 1 vecka till, då vi råkade ut för den där olyckan. Vi brukar när han är igång ge havre o krafft grov, o näst intill fri tillgång på hö. o sen salt, betfor morgon-kväll o vitaminer, olja. Men har tagit bort havren nu då han står, ska man minska på krafften oxå? eller ngt annat..

fbl sto 163 590 kg, vägd på kliniken.

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
981
Senast: mackan
·
Hundhälsa Hej djurfolk! Jag undrar om det finns någon med erfarenhet av läkemedlena Onsior och Fenemal till hund? Min Pekingesekille har fått...
Svar
2
· Visningar
8 359
Hästhantering Hej! Jag är nybliven skötare på en häst som är ca 18 år. Är inte med hästen varje dag utan några ggr/vecka. Hon står hos ägaren, men...
Svar
2
· Visningar
1 224
Senast: Magnum
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka