Vad väger era bebisar?

nevin

Trådstartare
Var och vägde "lill"killen (5 veckor) idag, och höll på att baxna när jag såg siffrorna...... Förra veckan låg han på 4620 gram, och låg då väldigt bra tyckte de. Har fått höra att han ska gå upp mellan 150 och 200 grm i veckan. Idag, 7 dagar senare väger han 4920, och har alltså gått upp 3 hekto på 7 dagar, det är 40 gram om dagen! Jag tycker det är ganska mycket!

Det är inte konstigt att han är så hungrig jämt, han äter var tredje timma och då ammar jag honom först tills det känns "tomt", sedan smäller han lätt i sig 120 ml ersättning ovanpå det:eek:! Helamma? Nja, då skulle han nog suga helt torrt varje timma......

Vad väger era bebisar i den här åldern?
 
Sv: Vad väger era bebisar?

När Jason var i den åldern ökade han med 500 gram i veckan...:crazy::angel:

Nu är han 8 månader och vid 7 så vägde han 9600 gram;)
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Mitt andra barn och likaså min svägerskas och en väninnas andra barn gick upp 500 g i veckan i början, mitt första gick däremot upp 200-250 g i veckan. Min andre son såg ut som en Micheliingubbe med valkar överallt :angel: Vägde över 10 kg vid 1 års ålder.
 
Sv: Vad väger era bebisar?

min kille väger ca 11kg nu när han e ca 9månader(vägde ca 4400gram vid födsel)
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Oj, det var ju mycket mer än den här lille pilten:eek:!
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Som min första pojk då, han hade flera valkar på benen än den här lille har sammanlagt på hela kroppen :angel:
 
Sv: Vad väger era bebisar?

jo beräknad vikt enligt bm var ca 3,5kg...!,han fick tas me sugklocka... e ganska förvånad att han vägde så mkt då jag bara gick upp ca 11kg...
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Våran gosse vägde 5690 g och var 61 cm lång när han var fem veckor.
När han var 6 månader och tio dagar vägde han 9970 g och var 75 cm lång.
Han fattar inte alls att vi vill köpa gulliga bebiskläder till honom. Han vill ha kläder för stora grabbar verkar det som.
Ska till BVC på hans 8-mån dag, ska bli intressant att se vad han väger.
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Matilda är 3 månader nu och väger 4,7 kg. 58 cm lång är hon. (Vid födseln 2950 g och 46 cm lång)
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Ja, det var inte mycket överskott på din uppgång då!
 
Sv: Vad väger era bebisar?

OJ, han är stor! Undrar hur lång han kommer bli när han är färdigvuxen?!
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Då väger hon mindre än min pojk nu ju, vilken lite kicka!
 
Sv: Vad väger era bebisar?

min son vägde runt 4500 g när han var 2 veckor gammal. vad han väger nu vet jag inte, ska väga han imorrn....är 3 ½ vecka nu
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Ha ha, det är så kul för på BVC finns det en pytteliten tant som en gång när vi var där tittade upp på oss och sa "ja,han har ju att brås på".
Jag är typ 172 och pappa är 189 så vi är väl ganska långa.
 
Sv: Vad väger era bebisar?

När William var 5 veckor vägde han 4300g och var 55 cm lång (vägde vid födseln 3380g och var 53 cm). Nu sist vid 3 månaderskontrollen vägde han 6290g och var 62 cm lång.
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Min fd hundvakts brors son är 2 1/2 månad nu och väger 8 kg. Är inte det ganska mycket ?? ;)
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Min lille tjockis vägde idag, 17 dagar gammal, drygt 6 kilo! Han vägde 4980g när han tittade ut så han är rätt biffig:D!

Undra hur han ligger på viktkurvan om ngra månader, jag får återkomma med en rapport;)
 
Sv: Vad väger era bebisar?

Jag helammade min första son i 4 månader.
Han vägde 3512 vid födseln.
Vid 5 veckor vägde han 5540 g. Han gick upp ca 400-500 g i veckan.
Efterfrågan styr tillgången på mjölken. Det var inga problem.

Andra sonen vägde 3700 vid födseln.
Han gick knappt upp i vikt. Runt 60 g i veckan fast jag ammade hela tiden. Gick knappt en halvtimme mellan amningarna. Men han gick inte upp. Gav lite ersättning på kvällarna i två veckor.
Och när han var 5 veckor vägde han 3865 g.
165 g gick han upp på 5 veckor.
Jämfört med första sonen som gått upp 2 kg(!) efter 5 veckor.

Det skiljer fortfarande 2 kg mellan dem.
När äldsta sonen var 18 månader vägde han 13.390, och yngsta väger nu vid 18 månader 11090.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp