vad vägde era barn?

S

Sevlan

Jag har BF nu den 12/12 iår och jag är lite rädd att jag ska få ett stort barn igen.
har nämligen hört att barnen brukar bli större och större efter varje gång.
Min son vägde 4205g och var 53 cm lång, och det tyckte jag var stort :o
och jag vill inte gärna ha en större...
(självklart kan man inte göra nått åt det om det skulle vara en större men då är jag iallafall förberedd.)
Jag har försökt få ett UL till med det vill min barnmorska inte, hon tycker jag inte ska oroa mig,
har jag en gång fått ett stort barn så ska nästa inte vara nått problem menar hon....

så jag undrar lite, vad vägde era första barn och andra och tredje osv.
Blev bebisarna större för varje gång???


-------------------------------------------------------------------------------

Sen har jag oxå hört att förlossningarna går fortare för varje gång...
Min första förlossning tog 10,5 timmar. med ryggbedövning.
hur har det vart för er?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vad vägde era barn?

Min första var mindre än den andra.

Men den första är född i v. 36+3, vägde 3085g och var 48 cm lång.
Min andra är född i v. 38+1 och vägde 3410 och var 49 cm lång, så där stämmer din teori.

Det första barnet banar vägen för det andra, sa min BM. Men jag förstår ändå att du oroar dig :)

Min första förlossning tog med igångsättning 6 timmar. 15.00 tog de sönder fosterhinnorna, och sonen är född 21.21.
Min andra förlossning tog två timmar. Vattnet gick 3.33 och sonen är född 05.42, så även där stämmer det.
 
Sv: vad vägde era barn?

David (1:a) vägde 4055 g och var 53 cm lång, föddes 8 dagar efter BF, Ellen vägde 4080 g och var 52 cm lång, hon föddes dagen före BF.
Första förlossningen tog 28 timmar från första värken, 16 h på förlossningen. EDA, lustgas och kvaddlar. Andra tog knappt 12 timmar från första värken, 6 h på förlossningen och dessutom helt utan smärtlindring denna gång (lite lustgas i början bara).
 
Senast ändrad:
Sv: vad vägde era barn?

det skiljde ca 200 g mellan ettan och tvåan ( första barnet kom på BF och andra gick jag två dagar över tiden med) och båda förlossningarna var ungefär lika snabba om man räknar från "etablerat värkarbete", med ettan gick vattnet ett halvt dygn innan jag fick värkar (men det räknas ju liksom inte) och tvåan öppnande jag mig lite snabbare med men å andra sidan tog det längre tid innan jag fick effektiva krystvärkar... båda förlossningarna tog runt 4-5 timmar...
 
Sv: vad vägde era barn?

Hoppas inte att min andra kommer vara större än Jason.
Han vägde 4780 g och var 54 lång...(bf +11)

Hade dock inga problem med att "få ut" honom.
Sprack minimaliskt och från första värken tog det 18 timmar. 8 på förlossningen, men endast d 3 sista som var "jobbiga".
Jason föddes på 3 krystvärkar.

Men då han var såpass stor (tung för tiden som det så fint heter) så kommer jag vid nästa graviditet få genomgå extra kontroller.
 
Sv: vad vägde era barn?

Första 3512 g 51 cm (pojke) v.40+2
Andra 3700 g 49 cm (pojke) v.40+1

Första tog 8 timmar från första värken. (igångsättning och EDA)
Andra tog 2 timmar från första värken. (naturligt och utan smärtlindring)
 
Sv: vad vägde era barn?

Min tvåa var 850 gram tyngre än ettan....tvåan vägde 4275 gram och kom ut med sugklocka, en och en halv vecka för tidigt :smirk:.

Jo andra förlossningen gick snabbare även om de hamnade att ta till hjälpmedel på slutet.
 
Sv: vad vägde era barn?

Har bara fått en.
48 cm lång, 3420 g tung. Kom i v.39+0 hade SF mått 35 i 37+3.

Jag vaknade av att vattnet gick 05:05, vid 06:10 reagareade jag över att värkarna var täta och blev starkare, 08:04 kom Rasmus.
 
Sv: vad vägde era barn?

första 2210, andra 2320, tredje 4200

Det var inte värre att klämma ut 4200 grams bebin än den som vägde 2210.
 
Sv: vad vägde era barn?

Hmm född första i april i år. Han vägde 2670 och var 46 cm lång. Han föddes i vecka 38+0

Hur står andra kommer bli väntar att se i maj 2008... Jag hoppas på en lika liten... :angel:
 
Sv: vad vägde era barn?

Arvid vägde 5030 gram och var 55 cm lång, föddes i vecka 40+5

Ont gjorde det att få ut honom, men det gör det ju för alla! :)
 
Sv: vad vägde era barn?

Min förste är min störste ;)
Nr:1 4395 g vecka 42+3
Nr:2 2640 g vecka 36
Nr:3 3765 g vecka 39+5
Nr 4 4080 g vecka 40+2
Nr 5 3680 g vecka 41

Första och sista förlossningen var dom värsta. Första just för att den var först och stor, sista för att han kom med vidöppen hjässbjudning.
Dom däremellan var rätt ok. Krystningsskedet med nr 2 var avsevärt lättare än dom andra 4 för mig.
 
Sv: vad vägde era barn?

Nr 1 en flicka 10 dagar efter BF 48cm 3670 g tog ca 12 timmar med epidural
Nr 2 en pojke 1 dag efter BF 56 cm 4560g tog 7 min från jag kom in på BB till han var född och då hann jag på toa också:D
Nr 3 en flicka 15 d efter BF 55 cm 4550g tog ca 1,5 timme .
 
Sv: vad vägde era barn?

min 1a vägde 3860g och föddes 18 låånga dagar efter BF.
2a vägde 3900g och föddes 5 dgr före BF.(hade inte velat gått över så mycket som med första, hade nog varit en klump) ;)
 
Sv: vad vägde era barn?

Mitt 1a barn,49 cm lång 3220 gram,kändes som jag "sket" ut henne,smärtfritt! BF

Mitt andra barn,51 cm lång 4070 gram,ja honom"sket" jag också ut! Smärtfritt! 2 D E BF

Mitt 3e barn,51 vm lång,4770 gram,ja henne "sket" jag inte ut,det lovar jag...Mitt livs pärs,då inte bedövning hann läggas för öppningsskedet gick från 0 till full öppning i full fart! 1 V E BF

Så min 3e förlössning var "värst"
 
Sv: vad vägde era barn?

*hi-hi* 12/12 fyller min pappa!

Mitt första barn vägde 2600 och föddes 2 veckor för tidigt, mitt andra barn "pluppade" ut i rätt tid och vägde c:a 3½ kg. Första förlossning tog ungefär 6 timmar och andra förlossning 2 timmar... tro på dig själv och din egen förmåga så går det gallant! :D
 
Sv: vad vägde era barn?

första 2210, andra 2320, tredje 4200

Det var inte värre att klämma ut 4200 grams bebin än den som vägde 2210.

Fick du ligga kvar med de två första som vägde lite lite? Våran första vägde 2600 o det var med knapp nöd vi lyckades tjata oss hem m henne...
 
Sv: vad vägde era barn?

Första pojken vägde 3655 gram, 51 cm lång, förlossningen tog 6 timmar.
Andra pojken vägde 4100 och var lika lång, förlossningen tog 5 timmar.

Tyckte nog att de var ganska lika varandra, förlossningarna, förutom min hysteri innan, som var på högre nivå¨nu senast!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 253
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 297
Senast: Farao
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 431
Senast: Destiny_D
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp