Vad tycks??

jessivega

Trådstartare
Vad tycker ni om dessa värdena? hur hade ni fodrat till ett föl på 7 månader?

2007:
TS: 78.9
Energi: 7.90 MJ/Kg
Smältbart råprotein 113.00 g/kg

2008:
TS:63.7
Energi: 6.75 MJ/Kg
Smältbart råprotein 46.50 g/kg

Mvh jessica

Sv: Vad tycks??

Är det dessa hösilage sorterna du har o välja mellan eller? Vad är egentligen frågan?

Det första är ju perfekt med en kvot på 14,3, det andra har ju bara en kvot på 6,9. En unghäst i den åldern behöver en kvot på runt 8-9 om jag inte minns fel

Sv: Vad tycks??

hahahah min fråga e lite luddig ser jag :D det e ensilage som stallet själva tar in..stor skillnad mellan dom. men ja e inte så duktig på det där med kvoter så det va mest det jag ville veta..
så ett föl i den åldern skaalltså ligga mellan 8-9? om nu ensilaget inte räcker till går d bra o fylla ut med lucern då eller hur gör man?
jag e sämst på sånt här..nu får han fri tillgång på det nya ensilaget o 1.5 kilo lucern o lite mineraler ó betfor....

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 557
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 375
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka